Alt skrivebeskyttet

  • Af en eller anden grund, så er std setting på mit sytem skrivebeskyttet. Jeg kan ikke lave en ny mappe på skrivebordet, uden den blive skrivebeskyttet. Selv hvis jeg højreklikker og trykker fjern, så hjælper det intet, for hvis jeg højreklikker igen, kan jeg se, at den har stillet sig selv tilbage. Jeg prøver at lave en .zip fil, så jeg kan aflevere nogen opgaver, men kan ikke af den grund. Synes også jeg har lagt mærke til, at når jeg henter filer fra nettet, at de var skrivebeskyttet. Hvordan slår jeg det her fra?
    Kører med Windows 7 og Avast, hvis det har noget at sige.

  • Måske er hele disken skrivebeskyttet. Prøv at åbne kommandoprompt og skriv diskpart.exe. I det nye vindue skriver du list disk. Derefter select disk X, hvor X er nummeret på din disk med Windows. Og så skriv detail disk. Der kan du så se om den er skrivebeskyttet. Hvis den er det, så skriv attr disk clear readonly. Eller du kan såmænd også prøve selv om der ikke står den er skrivebeskyttet.


    Du kan gøre det samme med volumes, der er det bare volume i stedet for disk, men ellers de samme kommandoer.