Hvordan rippe dvder til kun en fil

  • Jeg har en synology DS214 server som jeg bruger som backup og som media server til b.la mit tv (chromecast), men er løbet ind i et problem med min videoer, jeg har i tiderens morgen trukket filmene over i en mappe på min pc på min 2 tb harddisk(og gør det stadig) så er der 2 mapper som hedder AUDIO TS og VIDEO TS i mappen med navnet på filmen, har før prøvet med et program som var enormt længe om at kopier,rippe en dvd, flere timer (meget længere tid end det tager at se filmen).


    Skal filmen afspilles på computeren så højre klikker jeg på mappen med navnet på videoen og vælger at afspille den med vlc og det sker uden problemer, kan ikke højre klikke og vælge wmp til at afspille den, for det kan den ikke.


    Om man kan installere vlc i forbindelse med serveren og mit tv ved jeg ikke.


    Hvordan skal jeg kopiere,rippe dvder over på min pc/server så det kun bliver en fil som når jeg henter en youtube video med downloadhelper og firefox, som kan afspilles fra min server via mit tv og chromecast? Det skal være ukomprimeret


    Hvad kan jeg gøre med de film jeg allerede har som min server/tv/chromecast ikke kan afspille for at de kan afspilles?


    Har en i7 4790k cpu så jeg kunne jo nemt sætte den til at ændre filmene til kun en fil som kan afspilles af chromecast,wmp foruden vlc som afspiller det meste