Win8 disk vil ikke boote. Hjælp!

  • Hej Tweak!


    Jeg har lige købt mig en ny WD harddisk, da min gamle brød sammen. Jeg har installeret den i mit kabinet, og tilbage er selvfølgelig at geninstallere mit styresystem. Problemet er bare, at den når til at sige "Loading Operating System... Boot from CD/DVD:" - og så går den ellers i stå der. Jeg har ordnet alt det der fis med boot priority i BIOS, så det er ikke det. Jeg har også tjekket, om den vil boote en anden disk, og det vil den gerne. Ligeledes har jeg tjekket, at min Win8 disk vil boote på en anden computer, og det vil den gerne...
    Hvad gør jeg? Har aldrig haft det her problem før


    Med venlig hilsen,
    frustreret studerende :s

  • prøv følgend, check kabler til din dvd, tag dem ud, og sæt igen. husk ingen strøm på pc
    nu skriver du ,ikke hvad bundkort, du har, gigabyte f12 ,asus esc bootup menu
    check bios igen boot up

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • prøv følgend, check kabler til din dvd, tag dem ud, og sæt igen. husk ingen strøm på pc
    nu skriver du ,ikke hvad bundkort, du har, gigabyte f12 ,asus esc bootup menu
    check bios igen boot up


    http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/31320940.jpg


    Tror vidst liiiige du skal tage en pause fra alt den kaffe, Do. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • prøv følgend, check kabler til din dvd, tag dem ud, og sæt igen. husk ingen strøm på pc
    nu skriver du ,ikke hvad bundkort, du har, gigabyte f12 ,asus esc bootup menu
    check bios igen boot up

    Jeg har et Gigabyte GA-870A-UD3.
    Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle tage ledningerne ud, når den sagtens vil boote min gamle Windows 7 disk, og jeg HAR fejltjekket min Windows 8 disk, som virker fint på min bærbar :/