win 7 installation

  • hej tweakere


    jeg har et problem med installation af windows 7 på min bærbar den er født med win 7 men eftersom den begyndte at køre utrolig langsomt og det tog ca 20 min og starte den derefter 10-15 min og åbne en enkel side som feks guloggratis.dk blev jeg enig med mig selv om at der nok var gået noget virus i den ?
    så jeg formatere og prøver at installere win 7 fra en cd (som jeg lige har brugt på en kammerats computer uden problem) efter alt det med at lave partitioner osv kommer den til at kopiere filer hvilket går udemærket dog noget langsommere end normalt


    derefter prøver den så at pakke filerne ud den når så til 69% efter 3-4 timer? (hvilket er utrolig lang tid i forhold til normalt?) så skriver den windows kan ikke installere de påkrævede filer. kontroller at alle de filer der kræves til installationen er tilgængelige og genstart installationen fejlkode 0x80070015


    jeg har prøvet et par gange at genstarte installationen men den stopper ikke samme sted sidste gang nåede den kun 19% efter ca 1 time?


    jeg tænker at det ikke var virus der var i min computer men evt en hardware fejl? ram evt?


    på forhånd tak for hjælpen

  • Hvis det er hardware-fejl lyder det mest som en slidt harddisk.


    Ellers kan du prøve at installere via USB pen i stedet for? Selvom CD'en virkede fint hos din kammerat, så det kan godt lyde til den har lidt problemer


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • okay slidt harddisk det kan da godt være men computeren er vel kun en 3 år gammel? og ikke brugt særlig meget


    usb pind skal jeg bare kopiere filerne fra cd'en over på en pind? og så skulle det virke eller skal man gøre noget specielt?

  • okay slidt harddisk det kan da godt være men computeren er vel kun en 3 år gammel? og ikke brugt særlig meget


    usb pind skal jeg bare kopiere filerne fra cd'en over på en pind? og så skulle det virke eller skal man gøre noget specielt?

    Du skal downloade Windows 7 USB / DVD Tool fra Microsoft. Her vælger du Windows 7 ISO'en og så kopierer programmet det over på en USB. Det kræver dog du har en ISO af Windows og at du har en USB med minimum 4 GB plads.


    Herefter skal du selvfølgelig sørge for at boot-order er med USB øverst.


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Windows eget tool fungerer nu ganske fint. Har brugt det en del gange efterhånden. Mit gæt er, som andre også har skrevet, en defekt/træt harddisk. Især når du omtalte før langsom opstart og responstid i Windows og en udpakning af filer til Windåse installation, der fejler.
    Prøv først med en USB nøgle, og hvis det fejler så er vejen frem nok sat prøve en anden harddisk :-)