Win XP ny CD hvordn gør man???

  • Tja... Jeg fik en winxp pro english med til min bærbar men CD'en er smadret så jeg har hentet en ISO fra nettet af (Er det ulovligt??? Har jo CD key og en original CD)


    Men ville gerne lige vidde hvordan man skal brænde den så den duer ved installation på et tomt system..


    Skal jeg pakke filerne ud og brænde dem ned eller bare brænde ISO filen ned???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Voltmod
    hmm.. hvis du har tid imorn / overmorn så kan jeg forklare det på 1min.. pga jeg ikke sider ved min egen comp li nu


    Tja... Skal bruge den idag... Så...


    Men grill kan windows godt læse en ISO fil når det er under installation på et helt tomt system???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Men grill kan windows godt læse en ISO fil når det er under installation på et helt tomt system???


    Nej nej ... Du har ISO´filen .... Går ind i Nero og vælg " Burn Image " ... Så "pakker" den ISO´en ud og brænder den ... Så CD´en ligner en normal CD .... ISO osv. er jo bare et image af en CD...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Nej nej ... Du har ISO´filen .... Går ind i Nero og vælg " Burn Image " ... Så "pakker" den ISO´en ud og brænder den ... Så CD´en ligner en normal CD .... ISO osv. er jo bare et image af en CD...


    Aha... På den måde... Tak for det ;o)


    Er der egentlig en måde man ka se om man ka boote på den måde??? Lidt nederen at slette alt og finde ud af at der er en fejl bagefter :o/

  • Tja.. Du kunne vel lige prøve at boote op på den -
    Inden du sletter alt? ;)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Tja.. Fandt så ud af at der mangler en boot fil på den der ISO... Hehe...


    Ikk så smart... Har en anden XP cd men det er uden SP1... Kan jeg bruge boot filen fra den tror i???


    Kunne man ikk bare smide den anden HDD i mit system og så installere lortet herfra denne pc???

  • Om det er med SP1 eller ej er nok ikke det vigtigste.. Men hvis du har et komplet image af en CD, der var bootbar, skulle den gerne være det igen, når det brændes i fx nero.
    jeg tror ikke du umiddelbart kan installere fra en anden HDD eller partition, da du så først skal starte din computer op med en DOS diskette, da WindowsXp så "bare" ville opgradere den nuværende Xp i stedet for at formatere.
    HVis du så endelig kommer op i DOS, mener jeg ikke engang du er i stand til at starte installationen, da ingen af de programmer, der er med XP kan køre i DOS.

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB