Hvordan virker Filhistorik?

  • Jeg forsøger at bruge Filhistorik til sikkerhedkopiering på en ekstern harddisk. Jeg kører Windows 8.1 på en Lenovo Idea Y510P.


    Skal den eksterne harddisk være på hele tiden? Hvad sker med filer som opdateres / oprettes når den eksterne harddisk ikke er på - f.eks. når man har sin pc med væk fra kontoret?


    Synes ikke forklaringerne man finder på nettet er særlig oplysende.

  • Altså hvis du fjerner det medie som du prøver at sikkerhedskopiere til, så fjerner du også funktionen "Filhistorik". For så har den pludseligt ikke nogle steder at lægge de filer.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jo-Jo - det forstår jeg sådan set godt. Men er det du siget at Filhistorik kun kan bruges hvis man altid har mediet tilsluttet? Hvad sker der hvis man fjerner mediet (den eksterne harddisk), laver lidt på sin PC mens man er borte fra kontoret, og tilslutter så mediet igen når man kommer hjem? Vil den så ikke 'opdatere' kopierne på den eksterne harddisk? Hvis ikke det vil virke er Filhistorik jo værdiløst hvis man tager sin PC med sig rundt.


    Man anbefales i hjælpefunktionen at bruge et USB drev og det indikerer vel at det tages af maskinen en gang imellem.


    Jeg forstår simpelt hen ikke hvordan det virker