Geninstallation af windows 7

  • Hej Tweakere
    Jeg står og skal af med min bærbare da jeg har fået en ny, derfor vil jeg gerne geninstallere det windows 7
    Modellen er en Asus UL30A der kom forudinstalleret med Windows 7, ud fra hvad jeg selv kan komme frem til, så er der mest snak om at man henter en ISO med win 7 og installerer det derfra, eller har i andre metoder til dette, håber i kan hjælpe mig
    Mvh Hom3r

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Stort set alle bærbare har en cd/dvd medfølgende som er afhængig af en eller flere partitioner på harddisken som indeholder installationsfiler og programmer. Hvis bærbaren har en mærkat med serienøgle på, så mener du kan være heldig at få en ny skive tilsendt fra Microsoft? (Har aldrig haft at gøre med OEM eller Microsoft support)


    Har du hverken eller så må du ud og købe en ny kopi af systemet med sin egen nøgle.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Der er rigtigt mange i dag der ikke kommer med nogen former for CD/DVD. I stedet ligger der er recovery partition på harddisken. Kig her:


    http://support.asus.com/Troubleshooting/…7aI&os=&no=1775


    /ask

    Efter jeg havde lavet min tråd søgte jeg videre og fandt selv samme link, hvilket jeg nu kan bekræfte at det har virket som det skulle :9xo

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W