Lag i spil

  • Mine spil er begyndt at lagge. LoL er blevet uspilleligt med ping på konstant ca. 100 og springer til 300. Jeg har prøvet med BF4 og TF2, og det lagger også, selvom de ikke nødvendigvis skriver en høj ping. Men jeg har altså ikke kunne finde nogen problemer med min forbindelse. Jeg har ikke store programmer til at køre ved siden af, der kan sluge net. Og min PC i sig selv er stærk nok.
    Har også taget en speedtest + pingtest.



    Ping
    http://oi57.tinypic.com/2r76oib.jpg


    Speed
    http://oi60.tinypic.com/nm1e7c.jpg



    Er der nogen der ved, hvad der er i vejen med min forbindelse?


    Har skrevet lidt med LoL support, og lavet en netalyzr dokument ting og en networkinfo fil, hvis det hjælper

  • Ikke at disse råd kan være det rigtige, så kan de måske gavne:


    • Hvis du kører dit netværk via trådløs, så prøv at kør kablet forbindelse.
    • Hvis du har en router mellem dit internet ud af til, og din computer, så prøv at sluk den vent i nogle minutter, og tænd den igen.
    • Hvis du bruger skype, prøv følgende: Funktioner -> Instillinger -> Advanceret -> Forbindelse -> Fjern tjek ved "Brug port 80 og 443 som alternativ", da LoL bruger samme port kan der komme konflikter.
    • Tjek din computer med CCleaners og andre softwares til at fjerne Malware mv. det er ikke lige altid at ens Antivirus fanger alt.
  • det lyder godt nok lidt sært.
    har haft det samme i lol men ikke i andre spil.
    men ved mig har det været pga min trådløse forbindelse og waoo's lorte router....


    er det din isp der har leveret din router eller ??

  • En CG3000? Fik selv en fra Yousee for nyligt da vores gamle modem begyndte at sende slamdata frem og tilbage.


    Men den har kørt i flere måneder på en 33/3 forbindelse uden problemer - Så umiddelbart er Netgear ikke så slemt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er sådan en ja. Tror da også den virker okay. Der er heller ikke noget i vejen med min download hastighed, jeg har kunne hente filer med over 1,5 mb i sekundet, så jeg ved virkelig ikke, hvorfor spil de fejler.


    Prøvede at teste TF2 på en meget svag bærbar. Svært at sige resultatet når den er så dårlig, men tror ikke der var lag, bare ydelsesproblemer. Nogen der ved, hvordan jeg laver en systemafbildning i windows 8? Synes hele tiden jeg formatere, og hvis jeg skal gøre det igen, vil jeg gerne have en. Har læst meget om det på nettet, men kan ikke finde noget der hedder windows 7 genoprettelse eller lignende.


    Tror faktisk lag kom ca. efter jeg installerede SSD. Kan det have nogen sammenhæng?

  • har du dine spil installeret på ssden ?? for så kan det jo være den har en defekt :) har du prøvet at sætte din hdd/ssd med spillene til en anden sata port (sådan bare for at udelukke alt) ?

  • Har spillet meget offline, da det var det eneste jeg kunne.
    Efter at have sendt en masse filer til LoL support har jeg fået det her svar:


    From what I can see of your logs, it looks like you may have
    some issues running IPv6 and being on a non-public DNS. Can you turn off IPv6
    and swap to a public DNS here with these guides?



    Lyder det realistisk som svaret? Formaterede min pc fra windows 8 til 7 i vrede, og det ser ud til at det fixede det. Men vil stadig gerne vide, hvad fejlen var.

  • Lyder ikke urealistisk hvis du har en dårlig ISP der ikke har en god IPv6 opsætning.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • 2nd that.. IPv6 burde ikke at have noget at sige, medmindre det er sat op på en virkelig dårlig måde fra din isp

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v