Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 2. april 2014, 14:22

Hejsa alle sammen :-)
Jeg håber i kan hjælpe mig .
jeg har købt mig en ocz vertex 3 for et stykke tid siden , jeg har sat den til lige som jeg sætte en alm hdd til og har ikke gjort andet .
men syntes den køre helt vildt langsom og syntes altid den har gjort det , er der noget specielt jeg skal have instaleret før den kommer til at virke ordenligt ?
jeg køre win 7 64
i7 core.
12gb ram�
osv .
håber virkelig i kan hjælpe .
pfh mange tak.
mvh stefan

2

onsdag, 2. april 2014, 14:34

jeg har købt mig en ocz vertex 3 for et stykke tid siden , jeg har sat den til lige som jeg sætte en alm hdd til og har ikke gjort andet .
men syntes den køre helt vildt langsom og syntes altid den har gjort det , er der noget specielt jeg skal have instaleret før den kommer til at virke ordenligt ?
jeg køre win 7 64
i7 core.
12gb ram�
osv .
pfh mange tak.
mvh stefan

AHCI skal være aktiveret .
Men her er et link med div ting som kan optimere en SSD disk :SSD

SMLDK

3

onsdag, 2. april 2014, 15:09

jeg køre win 7 64
i7 core.
12gb ram�
osv .
pfh mange tak.
mvh stefan

SMLDK
AHCI hvad er det og hvordan aktivere man det ?
mvh stefan

4

onsdag, 2. april 2014, 15:38

Det de/aktiverer du i BIOS.

The Advanced Host Controller Interface (AHCI) is a hardware mechanism that allows software to communicate with Serial ATA devices such as host bus adaptors. The specification details a system memory structure for computer hardware vendors, in order to transfer data between system memory and the device.

The AHCI protocol was announced by Intel in a May 2003 press release.

Note: Enabling AHCI mode in BIOS may cause problems with any already installed Operating System, and may require re-installing the OS. Microsoft Windows requires a separate driver diskette for installation on AHCI-enabled disks, using the F6 Installation method. Failure to do so will spawn a 0x7B BSOD STOP error. Switching to AHCI requires installing new drivers before changing BIOS settings.

5

onsdag, 2. april 2014, 16:55

Uanset hvilken generation af i7, du kører med, så skal du nok lige huske at opdatere dine chipset drivers til bundkortet, så du får glæde af TRIM funktionen, der sørger for, at der skriver jævnt over hele din SSD disk i stedet for kun i starten. Det forlænger levetiden væsentligt.

Du skal, som KS skriver det, ind i BIOS og ændre din SATA controller indstilling fra IDE til AHCI, hvorefter du med ret stor sandsynlighed skal regne med, at du skal reinstallere Windows. Du vil nok med al sandsynlighed blive plaget af blå skærm, hvis du ikke gør det.

TWEAK.DK :rules:

6

onsdag, 2. april 2014, 21:52

jeg køre win 7 64
i7 core.
12gb ram�
osv .
pfh mange tak.
mvh stefan

SMLDK
AHCI hvad er det og hvordan aktivere man det ?
mvh stefan

Tjek det link jeg har lagt ind , der står flere gode ting , bla AHCI.

SMLDK

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.