• hvis man forsøger og afspille en film i avi format på wmp 11 så får man og vide at der mangler codes... så jeg hentede k-lite full codec package, og nu kommer lyden frem i filmene men billedet mangler stadigvæk.. på mit smart tv bliver filmen slet ikke afspillet... nogle som har nogle forslag?


    hvilket format er ellers godt at rippe sin film i så de både kan afspilles i wmp11 og på smart tv?

  • Siden jeg hentede VLC Player for snart mange år siden har jeg ikke en eneste gang haft brug for at hente ekstra codecs, så den kunne du jo prøve.


    Og når videoen ikke virker på dit TV, hvis det ellers skulle kunne afspille AVI filer, så er det sikkert fordi der er blevet brugt en eller anden obskur codec til enten lyd eller billede, en som TV'et ikke har. De almindelige codecs er DivX og Xvid. Efterhånden er man vel ved at gå lidt væk fra DivX kodede Avi filer og over til MKV formatet. Det er i hvert fald det jeg selv bruger til video.

  • Fjern alle de codec packs. De fylder din PC med alt muligt der ikke er nødvendigt.


    Og hvis du ønsker en bedre afspiller end VLC kan jeg anbefale MPC - Home Cinema.
    Den afspiller også alt, og giver efter min mening et pænere billede end VLC.


    Den kan hentes her: http://mpc-hc.org/

  • Fjern alle de codec packs. De fylder din PC med alt muligt der ikke er nødvendigt.


    Og hvis du ønsker en bedre afspiller end VLC kan jeg anbefale MPC - Home Cinema.
    Den afspiller også alt, og giver efter min mening et pænere billede end VLC.


    Den kan hentes her: http://mpc-hc.org/


    Jeg kan kun tilslutte mig Bubbi da MPC er bedre end VLC, jeg droppede VLC for en del år siden da jeg havde problemer med mkv, ogm m.m og så installerede jeg CCCP (Combined Community Codec Pack) som bruger MPC som afspiller og det har virket lige siden :9xo

  • jamen det skal jo også virke på mit smart tv


    hvis du har et smart tv så tjek DLNA, det er en standart alle Smart tv's gerne skulle ha.


    DLNA = Digital Living Network Alliance


    en lille bitte guide der måske kan hjælpe dig ;)


  • jeg har allerede aktiveret dlna på wmp 11 og jeg kan sagtens afspille film på mit tv som ligger på min computer, det er jo det smarte ved det :D



    men jeg ved ikke hvilke formater mit tv understøtter og manualen til tv'et siger intet om det..

  • AVI, MKV og MP4 er ikke formater, men containers. Codecs er x264, xvid osv.. Selvom et fjernsyn siger, det kan afspille x264, er det ikke engang sikkert, det kan det til fulde, da der også under x264 er forskellige niveauer, såsom 4.1, 5.1 osv.. Der er ikke andet for end at prøve sig frem.


    Med hensyn til at rippe sine film, skal du være opmærksom på ophavsretsloven osv.


    Rettet lidt til med hensyn til vores regler her på tweak.
    - Bubbi

  • AVI, MKV og MP4 er ikke formater, men containers. Codecs er x264, xvid osv.. Selvom et fjernsyn siger, det kan afspille x264, er det ikke engang sikkert, det kan det til fulde, da der også under x264 er forskellige niveauer, såsom 4.1, 5.1 osv.. Der er ikke andet for end at prøve sig frem.


    Med hensyn til at rippe sine film, skal du være opmærksom på ophavsretsloven osv. Mener du at have rettigheder til at rippe filmene, kan det gøres vha. Handbrake, hvor du oven i købet i den nyeste version også får lov at lege med mere avancerede funktioner


    NinjaCat enden du kommer for godt igang du glemmer der osse findes 8bit og 10bit når vi snakker x264, har arbejdet med x264 en del år efter hånden og går det stadigt fra tid til anden.


    lidt derfor jeg fisker efter om det var dvd el. blu-ray :9xo

  • det blev løst, windows media player 11 er påkrævet for at afspille musik og film trådløst på sit smart tv, dog virker windows media player tilsyneladende ikke til afspilning af film, så til afspilning af film på computeren har jeg valgt media player classic.