Windows 8.1 vil ikke boot.

  • Min nye gamer PC opføre sig lidt underligt, halvdelen af de gange jeg tænder min PC kommer jeg ikke længer end til windows ikonet, enkelte gange til velkommen siden (log ind) men derefter bare sort skærm.
    Kan åbne jobliste og bruge musen, men der er bare sort skærm, PC'en arbejder slet ikke imens, det er næsten som at være på skrivebordet, bare med sort skærm.


    Og det bliver oftere og oftere, i dag måtte jeg genstarte 6 gange før den endelig åbnede windows.
    Udover det så opføre grafikkortet sig også underligt, hver gang jeg spiller spil lagger det enormt i ca 2-3 sekunder. Dette sker med præsis 7 min mellemrum, ved ikke om GPU'en er defekt og om det kan være grunden til at windows ikke booter ordenligt op.


    Men den her PC er kun nogle uger gammel, og håber ikke at der er defekt hardware.:/

  • Jeg har det samme problem, det er begyndt at ske efter jeg opdateret min BIOS.
    Med min hjælper det dog, at hive alt strømmen fra computeren, og lade den gå helt gå, og derefter tænde den op igen.


    Mht. dit grafik, lyder det meget som nogle driver problemer. Der var i starten mange grafik kort, som ikke 100% understøttede Windows 8.1, men burde være fikset nu.