Spil på Deamon Tools, hvordan?

  • hay.. nogen der ved hvad jeg skal konventere mine spil cd´er om til, så jeg kan bruge dem som virtuelt drev med Deamon Tools..? og hvordan ska deamon tools indstilles så det virker..? har prøvet at konventere battlefield1942 cd1&2 om til iso-filer med et program der hedder UltraIso og mount´et dem i deamon tolls, men det virker nix.. ;( Nogen forslag?

  • Jeg går ud fra at grunden til at du vil mounte dine CDer i Deamon tools er fordi du vil undgå at skulde skifte CD når du skal spille... problemet er bare at mange spil ikke kan det via Deamon...


    Jeg vil foreslå at du bruger Virtual CD... uden tvivl det bedste program til den slaks... jeg har alle mine spill liggende på den måde og når jeg skal instalere bruger jeg også de VirtualCD images... hurtigt, nemt, og uden problemer... :)


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Jeg går ud fra at grunden til at du vil mounte dine CDer i Deamon tools er fordi du vil undgå at skulde skifte CD når du skal spille... problemet er bare at mange spil ikke kan det via Deamon...


    Hvilke spil ? - jeg har brugt Deamon tool i efter hånden et par år og har aldrig set nogen den ikke kunne køre?

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Hvilke spil ? - jeg har brugt Deamon tool i efter hånden et par år og har aldrig set nogen den ikke kunne køre?


    Kan ikke helt huske det men jeg mener at mit C&C Generals og WC3 ikke kunde... battlefield kan heller ikke....


    Fed7haS

  • Man bruger vel en NO-CD ... FØR .. man tager stuff som Daemon Tools i brug ... Går jeg ud fra ... Gør jeg da ...


    og NO-CD´s kan findes til 90% af alle spil på under 5 min bare for at komme med et hurtigt gæt ... :))


    ... men nej, har ikke haft nogle problemer med at mounte med hverken FantomCD eller Daemon Tools...

  • Tak for hurtige svar! :D


    Grillrotten - Ja det progam vil jeg gerne ha, men når jeg prøver at downloade får jeg den med ´Siden blev ikke fundet`eller den kinesiske hjemmeside som er godt det samme. :(


    Fed7has - Det program vil jeg også gerne ha, men hvor får jeg det? :rolleyes:


    dkwolf - hmm hva laver du dine spil om til og hvad indstiller du deamon tool til? (lige nu er det battlefield1942 jeg gerne vil ligge ind)

  • Man skal ikke lave sine spil om...det eneste man skal gøre er at bruge et brænderprogram til at danne en iso-fil ud fra den cd spillet ligger på.


    Bruger man Daemon tools, kan dette program læse stort set alle formater fra de mest almindelige brænderprogrammer, herunder Nero, Easy-CD Creator, Alcohol m.v.


    Efter at du har lavet et image, mounter du et drev via Daemon tools og åbner iso-filen på dette virtuelle drev.


    that's it.


    /Henrik

  • Grillrotten - takker, det virker! :clap: men jeg vidste ikke det NO-CD fandtes, men der er til rigtig mange spil på nævnte Gamecopyworld (tak Wolf ;) )


    Fed7has - takker.. så har jeg da en trial version af virtuelcd om ikk andet..


    Mulvad - har også gjort som du har beskrevet men det virker tilsyneladende ikk (med battlefield tihvertifald) og det er Deamon tool version 3.02.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tronic
    Grillrotten - takker, det virker! :clap: men jeg vidste ikke det NO-CD fandtes, men der er til rigtig mange spil på nævnte Gamecopyworld (tak Wolf ;) )


    Ja, det er jo langt bedre med en NO-CD til sit game frem for at skulle til at mounte det osv ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tronic
    dkwolf - hmm hva laver du dine spil om til og hvad indstiller du deamon tool til? (lige nu er det battlefield1942 jeg gerne vil ligge ind)


    De spil jeg bruger ligger typisk i bin/cue filer - lavet af CDRWin som er et genialt program.


    Alle indstillinger er standard

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Grunden til det et ikke virker er sikkert fordi det program du har brugt enten ikke kan "gå udenom" en kopisikring, eller også har du ikke sat den til det :)
    Jeg bruger selv Alcohol120%, nok det program jeg er blevet mest glad for, og kaster med glæde penge ud til det. Det er bare genialt! 8)


    Ps. Kopisikringen på BF-cd'erne er SafeDisc 2.x, var det hvertfald da jeg lavede et image af begge mine cd'er :) Du kan bruge ClonyXXL til at finde ud af det.
    Pps. Den her hjalp mig igang :) http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/37086