Opsætning af 144hz skærm til ati kort

  • hej har fået asus vg248 skærm men kan ikke få hz over 75 og har dvi kabel i .. Det ligner at man nærmest kun kan få det til at virke vis man har et Nvidia kort.. Det ihvertfald besværligt men sådan er ati jo :p


    nogen der kender svaret ? har et 7970m og det skide motherboard 4000 intel hd kort man ikke kan slå fra :b

  • hvilken bærbar snakker vi om?


    fordi jeg ved de fleste bærbar er begrænset selv med DVI port og DP port i når vi snakker opløsning kan dog os være de er med hz, ville ihvertifald ikke undre mig.

  • hvad jeg lige kan læse mig fremtil får du vist ikke 120/144hz via DVI på den bærbar, prøv istedet med DisplayPort det skulle virke, men igen det er AMD og de har problemer med 120/144hz det køre meget bedre for Nvidia, men prøv DP kable se om det ikke vil virker.

  • Fedt tak tror jeg hjalp meget! men displayport er det ikke en adapter til dvi som gør man så kan sætte hz'ne op, hvad jeg lige ku læse mig til ? kan se jeg også har displayport indgang i bærbaren..



    ja havde også ati i min gamle gamer bærbar og ville jeg ikke have igen men pga jeg fik den til den pris og deres kraftigste på det tidspunkt så tog jeg chancen.. Har også spurgt om de kan bygge nvidia kort i den men lød det ikke rigtig til de ville og er i tvivl om det kan lade sig gøre men de har bygget samme model med nvidia kort efterfølgende..

  • det kommer an på clevo's bios, hvis den understøtter det så jo kan det fint swappet ud.


    og nej adapter fra DisplayPort til DVI vil nok ikke virke skærmen du skriver du har, har DisplayPort så hvorfor begynde med adapter 8|