Helt ny PC > Hvad fanden sker der?

  • Okay så jeg samlede en helt ny PC igår med følgende stats:


    Bundkort: Gigabyte GA-990XA-UD3
    CPU: FX-8320
    RAM: G. Skill Sniper 8GB (4x2) Orker ikke lige at nævne model navn men de skulle passe selvom QVL ikke siger det
    GPU: Club3D R9 290
    PSU: Coolermaster G600


    Har lavet benchmarks i flere spil uden probs, og furmark i 10 min uden der sker noget. MEN


    Både når jeg ser Starcraft II replays og når jeg spiller CS:GO i lidt tid > Så sker der noget.. ret sjovt. Har forsøgt med reinstall af drivers (og slet af mapper/regedit inden reinstall) uden held. Brugte btw 13.12


    Alle stats jeg ser i HW monitor og MSI afterburner ser umiddelbart gode ude, self bliver den varm men det er forventet med det kort. Eneste ting jeg kan sige som er lidt mærkeligt er at GPU load flyver mellem ca 0-100 hele tiden.


    Desuden oplevede jeg også nogle BSOD med "SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION" et par gange - det skulle tyde på driver probs men i dno


    Jeg er ved at gå amok.. den virker men den virker ikke alligevel ?!


    Se billede for at se hvad der sker.. I have no idea, det sker hver fald ikke godt ud.


    [Blocked Image: http://s24.postimg.org/9j7cthx1t/20140123_232616.jpg]


    HJÆLP :(

  • er alt ved standart clock? eller er der oc?


    det ligner godt nok en grafik fejl :-) prøv ældre driver, kør evt en stress test på gfx (hvis du ikke allerede har gjort det)
    hvad er temperaturene når det sker?
    prøv evt med en enkelt skærm...

  • Altså alt er helt standard, piller ved intet.


    Temperatur starter ved 50-55 ish og så stiger den op undervejs gennem spil/test. Så begynder blæseren at fyre afsted og den peaker ved 93-94 grader hvor den står stabilt. Det meget typisk R9 290 opførsel så vidt jeg har forstået. Kan være jeg skal prøve med 1 skærm som du siger.



    Eller ja, evt 13.11 -.- Åååh jeg er træt nu, arbejdet hele dagen på denne her maskine og fundet den ene fejl efter den anden.

  • Måske har du bare fået et dårligt kort?


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Er 99% sikker på at Grafikkortets køler er defekt/stået af


    Jeg havde præcis samme problem, dog med en ældre computer. Problemet opstår når du tester grafikkortet bare lidt og temperaturen bliver for høj og så går Grafik Driveren i stå for at sænke temperaturen igen.


    Du skal have et nyt desværre.


    - Guail0


  • Jeg er 99% sikker på at det er forkert. Det giver INGEN mening at det skulle kunne lade sig gøre at køre Furmark, men ikke letvægtsgrafik som CS:GO eller Starcraft II. Og det er meningen - selv officielt ifølge AMD - at Radeon R9 290 med stock køler kører ved op mod 95 grader.

  • Jeg havde det samme problem med WIN8.1 efter den nye update. Jeg er 100% sikker på at det er noget med det OS at gøre for den havde konstant BSOD så jeg valgte at reinstall WIN7 og jeg har ikke haft et eneste problem endnu.


    De bluescreens jeg fik ville komme når jeg lavede standard ting som at spille, skype, spotify. Jeg troede egentlig at jeg havde ødelagt noget inde i PC'en som kunne have forudsaget det men jeg mener at det er 1 problem fra WIN8's side.

    SPECS: MOBO: MSI Z87-G45, CPU: i5 4670K @ 4,6 Ghz Cooled by Corsair H80i Closed Loop Watercooler, GPU: EVGA GTX 770 SC 2GB Overclocked to 1319 Mhz Clock Speed (1818 Mhz Memory clock), RAM: 8 GB Corsair Vengeance Pro Ram @ 1600 Mhz, Power Supply: Corsair TX750M Power Supply, Boot Drive: 1x 120 GB SSD, HDD: 1x 1000GB HDD Seagate Barracuda.

  • Jeg havde det samme problem med WIN8.1 efter den nye update. Jeg er 100% sikker på at det er noget med det OS at gøre for den havde konstant BSOD så jeg valgte at reinstall WIN7 og jeg har ikke haft et eneste problem endnu.


    De bluescreens jeg fik ville komme når jeg lavede standard ting som at spille, skype, spotify. Jeg troede egentlig at jeg havde ødelagt noget inde i PC'en som kunne have forudsaget det men jeg mener at det er 1 problem fra WIN8's side.


    Moooon dog - Har haft 8.1 på min maskine i en uge nu uden et eneste problem. På trods af mange timers Skyrim, CS:GO og lign.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den er hermed kastet til RMA, det burde ikke fejle på denne her måde - Testede også i min egen PC og samme skete..


    Snakkede med kundeservice ved Compumail i lidt tid og vi blev begge enige om at det lød meget weird, så ja - den er afleveret nu.

  • Jeg ville prøve at pille siden af kabinettet - Kan være kabinettet ikke kan komme af med nok varme.


    R9 290 burde desværre være født med en større køler, bortset fra det kanon grafikkort :9xo