Ethernet kabel virker, nettet gør ikke

  • Prøver at få net på stationæren, men den genkender det ikke. Den siger prøv at tilslutte et kabel, selvom det er i. Der er heller ikke lys i porten når sat i. Det virker dog fint, hvis jeg sætter det i bærbaren.


    Har sendt stationæren til reparation for det før, og de påstår, at de bare opdaterede driverne, så virkede den igen. Det har jeg nu gjort til den nyeste, og det hjalp ikke. Har fjernet det, geninstalleret det osv. men intet hjælper. Også prøvet den, som var med på disken til pcen fra MSI. Er lige flyttet, så det er et nyt netværk den skal på, men det bør vel ikke være relevant?


    Vil gerne undgå at sende den ind, specielt hvis det ikke er en fysisk defekt.

  • Under enhedshåndtering > Netværkskort > Realtek Family etc., der ser det ud til at virke. "Denne enhed virker korrekt." Den står også som aktiveret under netværksforbindelser, dog står der "Netværkskablet er ikke tilsluttet" under det.
    Og det andet der kender jeg intet til :/

  • Prøv "kør" -> cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Prøv lige et andet kabel alligevel. Det kan være at du bruger et krydset kabel, og din stationære ikke understøtter selv at finde ud af hvad der sidder i den.


    Hvad står der på kablet?


    /ask


  • Prøv "kør" -> cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew

    Får fejlmeddelelsen "no operation can be performed while it has its media disconnected" når jeg skriver det. Både release og renew.




    Har brugt lidt af den her artikel: http://answers.microsoft.com/e…92-40e6-84fa-1ebb8ac0fd24
    Ifølge den skulle jeg skrive i CMD:
    netsh winsock reset
    netsh winsock reset catalog
    Har gjort dem begge. De gjorde det samme.




    Derefter skulle jeg skrive:
    netsh int ip stop
    netsh int ip start
    Det kunne den ikke genkende som en kommando.



    Efter genstart, så er der ikke nogen fejl nede i hjørnet, og under netværk står der tilsluttet til Netværk 2. Porten bag på computeren er der også lys i nu! Den kan dog stadig ikke loade internetsider. De bliver bare ved med at loade.



    Det her står der på kablet:
    UTP cat 5e 4*2*24awg iso/iec 11801 tia/eia 568a


    *Nu prøvede jeg så at skrive i CMD:
    netsh int ip reset c:\resetlog.txt
    Efter genstart, så blev netværket rødt igen og der er ikke lys bag i computeren mere.
    Der stod her, at det kunne hjælpe: http://support.microsoft.com/kb/299357/da#survey

  • har du et andet kabel du kan teste med ?


    kunne godt være der den ligger jo...


    har selv oplevet et par gange at skulle hjælpe folk med at få nettet op at kører hvor de har kæmpet med det længe og hvor man så bare kommer og skifter kablet fordi de har brugt et forkert...

  • Har den nogen indflydelse hvilket kabel jeg skal købe? 5e, 6a osv. Det ligner der kun er en forskel i hastighed, men de ser alle ret store ud. Lige nu har jeg 20/6 mbit over det trådløse, så jeg behøver vel ikke et så dyrt kabel igen. 5e koster halvdelen af alle de andre i den længde jeg bruger.


    Men hvorfor skulle jeg prøve et nyt kabel, når kablet jo virker til bærbaren? Det udelukker vel den som problemet. Det har også virket før i stationæren.


    Og hvordan er kvaliteten af sådan et ekstern- (intern? man sætter den vel ind i pcen) netkort? Det må da næsten være bedre end det indbyggede, når man laver et helt kort til det. Ligesom ved lydkort. Og hvis jeg skal kunne finde ud af at sætte det i pcen, så skal det ikke være meget mere kompliceret end plug n play princippet, for jeg er ikke meget for at rode derinde.