Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 27. december 2013, 18:08

Prøver at få net på stationæren, men den genkender det ikke. Den siger prøv at tilslutte et kabel, selvom det er i. Der er heller ikke lys i porten når sat i. Det virker dog fint, hvis jeg sætter det i bærbaren.

Har sendt stationæren til reparation for det før, og de påstår, at de bare opdaterede driverne, så virkede den igen. Det har jeg nu gjort til den nyeste, og det hjalp ikke. Har fjernet det, geninstalleret det osv. men intet hjælper. Også prøvet den, som var med på disken til pcen fra MSI. Er lige flyttet, så det er et nyt netværk den skal på, men det bør vel ikke være relevant?

Vil gerne undgå at sende den ind, specielt hvis det ikke er en fysisk defekt.

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

2

fredag, 27. december 2013, 19:02

Kan du have en fast lokal IP på den stationære, der ikke passer til det nye netværk?
Eller er netværkskortet muligvis deaktiveret?

3

fredag, 27. december 2013, 19:27

Under enhedshåndtering > Netværkskort > Realtek Family etc., der ser det ud til at virke. "Denne enhed virker korrekt." Den står også som aktiveret under netværksforbindelser, dog står der "Netværkskablet er ikke tilsluttet" under det.
Og det andet der kender jeg intet til :/

Corsair Hydro H60

4

fredag, 27. december 2013, 19:30

Prøv "kør" -> cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

5

fredag, 27. december 2013, 19:54

Prøv lige et andet kabel alligevel. Det kan være at du bruger et krydset kabel, og din stationære ikke understøtter selv at finde ud af hvad der sidder i den.

Hvad står der på kablet?

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

6

fredag, 27. december 2013, 22:06

Prøv "kør" -> cmd -> ipconfig /release -> ipconfig /renew
Får fejlmeddelelsen "no operation can be performed while it has its media disconnected" når jeg skriver det. Både release og renew.

Har brugt lidt af den her artikel: http://answers.microsoft.com/en-us/windo…fa-1ebb8ac0fd24
Ifølge den skulle jeg skrive i CMD:
netsh winsock reset
netsh winsock reset catalog
Har gjort dem begge. De gjorde det samme.

Derefter skulle jeg skrive:
netsh int ip stop
netsh int ip start
Det kunne den ikke genkende som en kommando.

Efter genstart, så er der ikke nogen fejl nede i hjørnet, og under netværk står der tilsluttet til Netværk 2. Porten bag på computeren er der også lys i nu! Den kan dog stadig ikke loade internetsider. De bliver bare ved med at loade.

Det her står der på kablet:
UTP cat 5e 4*2*24awg iso/iec 11801 tia/eia 568a

*Nu prøvede jeg så at skrive i CMD:
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Efter genstart, så blev netværket rødt igen og der er ikke lys bag i computeren mere.
Der stod her, at det kunne hjælpe: http://support.microsoft.com/kb/299357/da#survey

Corsair Hydro H60

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Geezus" (27.12.2013, 22:29)

7

lørdag, 28. december 2013, 14:11

Nu har jeg rage formateret og geninstalleret driver, og det hjalp heller ikke .......

Corsair Hydro H60

8

lørdag, 28. december 2013, 16:40

kunne se ud som om dit netkort er defekt eller rj45 kablet
køb et extern netkort for se det afhjælper problemet koster ikke meget
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netkort…lPrice&rlm=List
samt et kabel rj45
http://www.av-cables.dk/cat-6a-s-ftp-graa/

9

lørdag, 28. december 2013, 16:44

har du et andet kabel du kan teste med ?

kunne godt være der den ligger jo...

har selv oplevet et par gange at skulle hjælpe folk med at få nettet op at kører hvor de har kæmpet med det længe og hvor man så bare kommer og skifter kablet fordi de har brugt et forkert...

10

lørdag, 28. december 2013, 23:52

Har den nogen indflydelse hvilket kabel jeg skal købe? 5e, 6a osv. Det ligner der kun er en forskel i hastighed, men de ser alle ret store ud. Lige nu har jeg 20/6 mbit over det trådløse, så jeg behøver vel ikke et så dyrt kabel igen. 5e koster halvdelen af alle de andre i den længde jeg bruger.

Men hvorfor skulle jeg prøve et nyt kabel, når kablet jo virker til bærbaren? Det udelukker vel den som problemet. Det har også virket før i stationæren.

Og hvordan er kvaliteten af sådan et ekstern- (intern? man sætter den vel ind i pcen) netkort? Det må da næsten være bedre end det indbyggede, når man laver et helt kort til det. Ligesom ved lydkort. Og hvis jeg skal kunne finde ud af at sætte det i pcen, så skal det ikke være meget mere kompliceret end plug n play princippet, for jeg er ikke meget for at rode derinde.

Corsair Hydro H60

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.