frame rate drop ved online video'er (Youtube, netflix etc)

  • Hey,


    sidder med et lettere irriterende problem, som jeg ikke lige kan gennemskue.


    det er således, at jeg siden igår er begyndt at få nogen problemer, når jeg sidder og ser noget på f.eks. youtube eller netflix.


    efter at den har kørt lidt tid - har ikke taget tid, men vil gætte på et par minutter max - så begynder video'en at køre i en del lavere fps...


    sidder man og ser en film på netflix, og den pludseligt falder ned til de 10-15 fps eller sådan noget, ødelægger det jo lidt oplevelsen.


    Netflix bruger Silverlight, mens Youtube er adobe baseret, så nu er det jo egentligt to forskellige systemer de køre på, men jeg tjekkede nu alligevel for om der måske var nogen opdateringer til nogen af dem, hvilket da ikke var.


    Jeg køre normalt google chrome, så jeg prøvede at hive IE frem, og køre netflix derpå - same thing..


    jeg prøvede efterfølgende igår aftes at tage min bærbar frem, og køre det samme på den, hvor det kørte helt fint og problemfrit, så det er altså et problem på min stationær, som rammer begge browser, og både flash & silverlight, hvilket betyder, at det ikke er et problem med en specifik browser eller software (flash eller silverlight).


    efter det var klargjort, tjekkede jeg for opdateringer for min nVidia driver, hvor der lige var udkommet en ny, så den installerede jeg da lige, men det hjalp ikke lige på mit problem.


    et andet problem jeg også har fået er, at jeg ikke kan spille det nye NfS Rivals, eller Battlefield 4 (som jeg faktisk bare lige installerede for at prøve at se hvordan min computer kørte spillet) i fullscreen - selv hvis den er sat til fullscreen inde i spillende, har jeg dem i windows mode (installerede først battlefield 4, da jeg så problemet, af installerede jeg det, og installerede NfS, som har det samme problem).


    om de to problemer har en fælles rod, ved jeg ikke, men da jeg har fået dem sådan cirka på samme tidspunkt, vil jeg gætte på det.


    jeg forsøgte i øvrigt også lige at slå GPU accelleration til i chrome osv, men det gjorde ingen forskel hellere..


    nogen ide'er?


    tænker på evt. bare at køre en reinstallering af computeren, men er nu lidt nysgerrig, for kunne godt tænke mig at vide hvad og hvordan og hvorfor dette problem er opstået - googlede lidt rundt uden held..


    så hvis i har nogen fejlfindings tips eller steps som man kunne prøve... hold dem endeligt ikke tilbage :)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU