Windows 8 Pro Opgradering hvordan funker det sådan helt 100%?

  • har fået et tilbud til 400kr for at opgrader til Windows 8.1 Pro helt ned til Windows XP har 2 XP'er jeg har købt i tidernes morgen jeg ik bruger, men skal jeg har XP installeret på min maskine for at kan benytte det her tilbud eller hvordan virker det? er nemlig ik helt sikker har aldrig brugte opgradering ^^;


    det her tilbud: Microsoft Windows 8 Pro - opgradering fra XP (min. SP3), Vista eller Windows 7

  • Jeg er med på en "lytter" har selv en Vista Licens jeg overvejer at opgradere =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • nu skriver du windows 8.1 men det er windows 8.0 pro du linker til.. Men nej du behøves ikke xp for at opgradere, det er minimum xp hvis det er man ønsker at bevare sine personlige indstillinger og installationer. Men man skal eksempeltvis have windows 8.0 pro hvis man ønsker at opgradere til windows 8.1 og bevare sine filer og indstillinger. Så det bedste at gøre hvis man eksempeltvis har windows 7 , og ikke ønsker at installere alt forfra, er at købe windows 8.0 opgradering og så hente windows 8.1 opdateringen gratis fra windows store når man har installeret.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • nu skriver du windows 8.1 men det er windows 8.0 pro du linker til.. Men nej du behøves ikke xp for at opgradere, det er minimum xp hvis det er man ønsker at bevare sine personlige indstillinger og installationer. Men man skal eksempeltvis have windows 8.0 pro hvis man ønsker at opgradere til windows 8.1 og bevare sine filer og indstillinger. Så det bedste at gøre hvis man eksempeltvis har windows 7 , og ikke ønsker at installere alt forfra, er at købe windows 8.0 opgradering og så hente windows 8.1 opdateringen gratis fra windows store når man har installeret.


    ja oki, taste fejl i indlægget, men det jeg snakker om er skal jeg ha Windows XP el. lignede installeret for at kan bruge den her Opgradering? køre med Windows 7 Ultimate som jeg ik vil upgrader derfor jeg ik synes jeg kan læse noget og vil ik smide 400kr ud af vinduet hvis jeg først ska installer XP og så lave en "clean install" af Windows 8/8.1 da jeg formater til tider mange gange.

  • Citeret fra "jedimind"




    nu skriver du windows 8.1 men det er windows 8.0 pro du linker til.. Men nej du behøves ikke xp for at opgradere, det er minimum xp hvis det er man ønsker at bevare sine personlige indstillinger og installationer. Men man skal eksempeltvis have windows 8.0 pro hvis man ønsker at opgradere til windows 8.1 og bevare sine filer og indstillinger. Så det bedste at gøre hvis man eksempeltvis har windows 7 , og ikke ønsker at installere alt forfra, er at købe windows 8.0 opgradering og så hente windows 8.1 opdateringen gratis fra windows store når man har installeret.

    ja oki, taste fejl i indlægget, men det jeg snakker om er skal jeg ha Windows XP el. lignede installeret for at kan bruge den her Opgradering? køre med Windows 7 Ultimate som jeg ik vil upgrader derfor jeg ik synes jeg kan læse noget og vil ik smide 400kr ud af vinduet hvis jeg først ska installer XP og så lave en "clean install" af Windows 8/8.1 da jeg formater til tider mange gange.

    Nej behøves du ikke, og man kan også sagtens køre en clean install.. Har selv windows 8 pro opgradering, og har kørt en clean install uden problemer

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • oki, hvordan så med kode og alt det? hvordan får man den skiftet?


    undskyld jeg spørger for meget, men skal lige ha alt lagt ned så jeg er sikker på at få det til at virke ^^

  • oki, hvordan så med kode og alt det? hvordan får man den skiftet?


    undskyld jeg spørger for meget, men skal lige ha alt lagt ned så jeg er sikker på at få det til at virke ^^

    nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at få skiftet kode.. Men der er jo en key med til både 32bit og 64bit udgave som du indtaster når du installere.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at få skiftet kode.. Men der er jo en key med til både 32bit og 64bit udgave som du indtaster når du installere.


    så det du siger er når man køber Opgradering får man en helt ny kode med? 8o

  • undskyld jeg spørger for meget, men skal lige ha alt lagt ned så jeg er sikker på at få det til at virke
    nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at få skiftet kode.. Men der er jo en key med til både 32bit og 64bit udgave som du indtaster når du installere.

    så det du siger er når man køber Opgradering får man en helt ny kode med?

    ja det gør man..

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • nice Jedimind så kan jeg da godt bestille den hos mm-vision til 349kr med fri fragt: http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=78820&menu=software


    har nemlig planer om når jeg får tid at skal ha Win8,1 Pro på mit lille i5-4670k system når jeg får tid :thumbsup:

    :9xo

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Tak Jedimind for at kaste lys over mine spørgsmål her, så regner med at få bestilt en imorgen hvis alt går vel så må jeg bruge en hel weekend på at få det installeret eller imellem jul og nytår.

  • Tak Jedimind for at kaste lys over mine spørgsmål her, så regner med at få bestilt en imorgen hvis alt går vel så må jeg bruge en hel weekend på at få det installeret eller imellem jul og nytår.

    var så lidt.. glad for at kunne hjælpe :9xo

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • var så lidt.. glad for at kunne hjælpe :9xo


    har aldrig rigtigt forstået det med Opgradering udover man havde OS installeret og kørte den "Upgrade Assistant" ting fra Microsoft, derfor jeg lige vil høre da jeg købte XP Pro og Win7 Ultimate var det Retail, og nu er pengene der ik til det så blir det sku en Opgradering, vil ha Pro, gider ik normal ^^

  • nu bliver jeg så helt nysgerrig . man skla ikek på nogen måde validere sin gamel version af windåse ???
    eller hvordan ungerer det ? for hvis man ikke kskal det ville det jo være het gallimathias at købe en normal windows 8.0 ?

  • nu bliver jeg så helt nysgerrig . man skla ikek på nogen måde validere sin gamel version af windåse ???
    eller hvordan ungerer det ? for hvis man ikke kskal det ville det jo være het gallimathias at købe en normal windows 8.0 ?



    any news? har selv overvejet at opgradere fra en af mine win xp som jeg ikke bruger mere til win8, men forstår ikke rigtig hvordan og hvor ledes.


    skal jeg bare installere win xp og så lave en "upgrade" fra windows af win 8 eller?


    eller kan jeg bare smide "upgraden" i maskinen og så har jeg win 8 eller hvordan?

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • jeg installerede bare Windows 8.1 Pro UK som jeg har iso filen af, og aktiverede Windows da den var startet op med lokal bruger intet unormalt der.


    hvis nogen mangler link til 8.1 Pro UK el. DK så skriv så har jeg dem læggende på min google driver.

  • D

    jeg installerede bare Windows 8.1 Pro UK som jeg har iso filen af, og aktiverede Windows da den var startet op med lokal bruger intet unormalt der.


    hvis nogen mangler link til 8.1 Pro UK el. DK så skriv så har jeg dem læggende på min google driver.


    Du må meget gerne smide et link til DK versionen.


    1. så jeg downloader bare win 8.1 (hvor fra?) installere det og registrere det med den købte key?


    2. når man så laver en reinstall skal man så ringe til MS som man skulle med win xp for at aktivere det igen igen igen??

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • nu har jeg ikke haft reinstalleret min Windows 8.1 Pro endnu efter jeg installerede det så det kan jeg ikke svare på.


    her er Win8.1 Pro x64 DK: http://goo.gl/PsRo4D


    bemærk denne her kræver ikke produkt nøgle under installation, det kommer først når du aktiver den når den er installeret :P