Sådan ser du nemt, hvor hurtig din computer præcist er i spil:-)

  • Download fraps: http://www.fraps.com/download.php


    Download FRAFS Bench Viewer: http://sourceforge.net/project…iew/files/latest/download


    Installere dem.


    Find 'FPS' faneblad, sæt hak i Frametimes, og set hak i 'stop benchmark after' f.eks. 300 'seconds.'


    Start spillet, og spil... tryk F11, og spil mere end de f.eks. 300 sekunder du skrev.


    Derefter flytter du databasen over i FRAFS, og volla! Du kan nu se hvert eneste lille lag.


    Hvor hurtig din computer/grafikkort er, kan du se ved at aflæse højeste antal ms.


    Jo lavere det tal er, jo bedre, og det bør aldrig være over 100ms(0.1 sekund), for så har du virkeligt seriøse lags... Helst under 50ms som maximum til normale mennesker.


    Det er sådan man kan gøre det simpelt, og det er MEGET bedre end at måle med FPS.




    God fornøjelse:-)

  • Ser interessant ud :-) skal jeg da helt klart prøve i BF4 og andre spil.


    Det kunne være der skulle blive lavet en oversigt i denne tråd hvad angår frametimes.


    Men hvad er forskellen mellem framepacing (pcper måde at måle frames på) og frametimes


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Men hvad er forskellen mellem framepacing (pcper måde at måle frames på) og frametimes


    Frametimes = tiden der er gået mellem 2 billeder, på den måde får du nøjagtigt at vide, hvor mange ms der gik imellem hvert billede... Og ja det er en del data, for et grafikkort smider jo nemt 50 billeder ud pr. sekundt:-)


    Bagefter sætter du databasen over i et program, som laver det om til en graf - Så kan du tydeligt se, hvis der har været lag:-)


    pcper, hvis du kikker på 'The PLOT File' her: http://www.pcper.com/reviews/G…s-Frame-Pacing-AMD-Radeon


    Så viser den nøjagtigt det samme, men pcper gør intet ud af at forklare folk at FPS er ligegyldigt, og at det er netop de ms som er det eneste vigtige, i det her tilfælde kan du så se at 2 stk. HD7970 køre dårligere i spil, end et grafikkort, men det er 'ødelagt' fordi de har lagt alle grafikkortne ind i en graf, og det er typisk samme sted i spille at der kommer lag, så vil de tegne oven på hindanden, så man kan ikke se hvilket grafikkort der er hurtigst. Det ser dog ud til at HD7970 er hurtigst, og 2 stk. HD7970 er langsomst.


    Der er en god grund til at test sites ikke forklare folk det her med ske... Hvad vil der ske, hvis en masse test sites pludselig påstod at HD7950 var stort set lige så hurtigt som et GTX 770,nogle Nvidia folk er ret følsomme over for deres grafikkort, og mener det er det eneste rigtige at købe, og de ville flippe helt ud... Bare se her på siden, hver gang man finder en test som er lavet med frametimes, så man rent faktisk kan se hvilket grafikkort der giver mindst lag - Så får man kommentar om, at det er en udvalg test osv... På trods af man virkeligt har prøvet at finde flere af tests som måler med en metode man kan stole bare lidt på. Folk er vant til FPS målinger, og tror at det er 'noget som dur' men... Det er det ikke... :-P


    Når det er sagt, så vil der komme flere, og flere tests, hvor der bliver brugt frametimes, eller 'Time spent beyond 50ms' - Det det er det eneste som fortæller om mængden af lags, 99% procentile osv.. alt samme en værdiløs overgang mellem FPS, og frametimes, som er den eneste rigtige måde at måle på. En del test sites vil sikkert skifte, når nvidia begynder at lave grafikkort med en bedre båndbredde igen, indtil da tror jeg ikke de tør, for så vil Nvidia jo få alvorlig kritik som det ser ud lige nu, og det vil sikkert betyde konkurs hvis alle tests sites målte rigtigt, og forklarede hvorfor det er den rigtige måde at måle på. Det vil så også være skidt for forbrugeren, da priserne på AMD kort sikkert ville stige.


    Når det er sagt synes jeg nu stadigt sandheden burde komme ud.... Det andet er jo rent humbug... Og forbrugeren bliver taget ved næsen.

  • Så viser den nøjagtigt det samme, men pcper gør intet ud af at forklare folk at FPS er ligegyldigt, og at det er netop de ms som er det eneste vigtige, i det her tilfælde kan du så se at 2 stk. HD7970 køre dårligere i spil, end et grafikkort, men det er 'ødelagt' fordi de har lagt alle grafikkortne ind i en graf, og det er typisk samme sted i spille at der kommer lag, så vil de tegne oven på hindanden, så man kan ikke se hvilket grafikkort der er hurtigst. Det ser dog ud til at HD7970 er hurtigst, og 2 stk. HD7970 er langsomst.

    Vil nu ikke påstå at de ikke prøver på at forklare hvorfor FPS betyder **** når det kommer til at se om din pc lagger eller ej. De har været med i flere livestreams hvor de har forklaret forskellen på FPS og frameraiting, og hvorfor FPS ikke betyder noget.


    Her er mit resultat i Operation Locker 32 slots rush server i BF4 hvor den er sat til ultra.


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/OWnrur3.png]

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Vil nu ikke påstå at de ikke prøver på at forklare hvorfor FPS betyder **** når det kommer til at se om din pc lagger eller ej. De har været med i flere livestreams hvor de har forklaret forskellen på FPS og frameraiting, og hvorfor FPS ikke betyder noget.


    Her er mit resultat i Operation Locker 32 slots rush server i BF4 hvor den er sat til ultra.


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/OWnrur3.png]


    Det ser flot ud, ingen lag i den periode hvor du optog. Dejligt nemt at bruge ikke? Hvad opløsning køre du i?:-)

  • Quote


    Det ser flot ud, ingen lag i den periode hvor du optog. Dejligt nemt at bruge ikke? Hvad opløsning køre du i?:-)


    1920x1080 144hz :-) dog spiller jeg normalt ikke i ultra men derimod low settings


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • 1920x1080 144hz :-) dog spiller jeg normalt ikke i ultra men derimod low settings


    Skummelt griner.. Men du må kunne mærke en forskel, eller vil du gerne skære overflødig grafik væk?:-)


    Det her er ultra 1920x1080 hvor jeg skyder mig vej gennem et eller andet hotel i shanghie..


    http://imgur.com/a/PE8Sb#fcStnP2


    Ser ud til at det er mere hårdt for grafikkortet at spille single player?

  • Quote

    [quote='jesper101996','index.php?page=Thread&postID=1454048#post1454048']dog spiller jeg normalt ikke i ultra men Skummelt griner.. Men du må kunne mærke en forskel, eller vil gerne skære overflødig grafik væk?:-)


    Grunden til lavere settings er fordi jeg har en 144hz skærm og derved får jeg de bedste resultater ved at have højde FPS.


    Er også bare blevet vand til de højde FPS. Så alt under 60-70 føles mærkelig


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB