egen polyfonisk ringetone

  • Hej..


    Jeg har lavet mig en Wave fil som jeg gerne vil have til en polyfonisk ringe tone, nogle der ved hvor der er en converter eller hvordan får jeg den ind på min tlf.


    btw det er en Z600, hvis det er relevant.


    Hilsen nOrphf

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wacked
    køb et datakabel så går det sådan: ''Knips'' :T hehe


    Bruger Bluetooth, det er ikke det der er problemet


    Det er at min tlf (Z600) ikke understøtter wave filer, den skal have dem så .mid eller .imy. Jeg har fundet en masse convertere fra wave til midi, men de convertere det til et instrument, og det lydder ikke godt.


    Håber jeg har forklaret det rigtigt denne gang :))

  • Sådan er det nu engang - man kan ikke konvertere wave til midi uden at tabe det meste af lyden - midi er jo et standardiseret lydformat baseret på ca. 130 fastlagte instrumenter. Når du forsøget at mappe en wave til midi vil mapperen forsøge at finde de midilyde der bedst passer til waven - det vil sjældent blive godt.


    Du kan derfor gøre som jeg med min TI160 - finde gode midi lyde på nettet og holde dig til dette eller skifte til en telefon der understøtter waves direkte :-)


    /Henrik

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Sådan er det nu engang - man kan ikke konvertere wave til midi uden at tabe det meste af lyden - midi er jo et standardiseret lydformat baseret på ca. 130 fastlagte instrumenter. Når du forsøget at mappe en wave til midi vil mapperen forsøge at finde de midilyde der bedst passer til waven - det vil sjældent blive godt.


    Du kan derfor gøre som jeg med min TI160 - finde gode midi lyde på nettet og holde dig til dette eller skifte til en telefon der understøtter waves direkte :-)


    /Henrik


    Ok, thx