Windows 7 eller 8 til ny Workstation

  • Jeg skal have samlet mig en ny Workstation, og vil i den forbindelse lige høre hvad "nørderne" siger mht OS.
    Maskinen bliver sandsynligvis noget i7 Haswell med 32GB RAM, SSD RAID 0 og 2*23" skærme.


    Svar gerne med argumenter for/imod.


    Under alle omstændigheder skal OS købes, så jeg vil gerne vælge rigtigt første gang.

  • jamen jeg vil da mene det afhænger MEGET af hvad du skal bruge den til.


    Personligt ville jeg vælge Windows 8 til det jeg selv laver (videoredigering). Men det er meget en smagssag. Jeg kunne forstille mig de fleste "nørder" ville sige Windows 7 fordi de hader Windows 8 og måske ikke er villige til at ændre deres måde at interagere med deres computer.


    Dog er jeg fx ikke sikker på, jeg ville vælge Windows 8 hvis jeg fx byggede websider (backend+frontend kodning).


    Men ja, det er meget individuelt. Og hvis du ikke har leget med Windows 8 endnu (igennem en længere periode), ja så er der meget stor sansynlighed for, at du vil rende i nogle "hvordan gør jeg det her med Windows 8"-situationer.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Elsker mit Windows 8 Pro med startisback. Men er vist også fordi jeg gået hen og blevet en windows 8 fanboy :D Elsker det fordi der er fart over feltet, som for mig mangler i Windows 7, og det kan hurtig mærkes når jeg sidder på en Windows 7 maskine. Det er selvfølgelig bare min mening, og her snakker jeg om generelt brug og ikke ved arbejds-brug. Plus det ser bedre ud end windows 7 gør.


    Deres danske bank app er også super lækkere, som bruger det samme system som ens app på telefon, hvor du ikke skal bruge dit nemid kort, men derimod din service kode



    Så fra mig får Windows 8 pro et tummel op :9xo

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Jeg har efterhånden Win 8 på de fleste af mine maskiner (hjemme + arbejde) og jeg er generelt glad for det.
    Det kører IMO hurtigere end Win 7 og jeg har ikke oplevet nogen kompatibilitetsproblemer endnu.


    Jeg er nu noget utilfreds med at man ikke kan slå UAC fra og samtidig benytte Metro apps, men det lærer man at leve med :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Jeg er så en af dem som nu har haft windows 8 på min computer siden lørdags. og det kan ikke gå hurtig nok til at komme tilbage til windows 7. Windows 8 minder for mig om windows ME. min computer har aldrig kørt så dårligt som efter det kom på. flere spil lukker ned pga fejl. flere spil lagger. pg køre med en meget højre ms hvilket de aldrig nogen sinde har gjort. selv ikke med min helt gamle computer. den genstarter 1 gang hver gang jeg tænder min computer.


    Også synes jeg bare det er så grimt. start farven er bare blå


    der går en del tid før jeg skal have det igen. min gamle windows 7 kørte i over 1 år og det kørte super selv til sidst.

  • Jeg er så en af dem som nu har haft windows 8 på min computer siden lørdags. og det kan ikke gå hurtig nok til at komme tilbage til windows 7. Windows 8 minder for mig om windows ME. min computer har aldrig kørt så dårligt som efter det kom på. flere spil lukker ned pga fejl. flere spil lagger. pg køre med en meget højre ms hvilket de aldrig nogen sinde har gjort. selv ikke med min helt gamle computer. den genstarter 1 gang hver gang jeg tænder min computer.


    Også synes jeg bare det er så grimt. start farven er bare blå


    der går en del tid før jeg skal have det igen. min gamle windows 7 kørte i over 1 år og det kørte super selv til sidst.


    Med dén oplevelse, kan jeg godt forstå du vil tilbage til Win 7. Jeg har dog ikke ført hørt om så store problemer. Kan det evt. skyldes din hardware?
    Jeg er lidt ligeglad med ydelsen i spil, da jeg meget sjældent spiller.

  • vi er 2 som der skiftet vi kunne begge mærke meget lagt i spil. Han havde bare ikke helt samme problem som mig. med at flere spil fik error Efter jeg har lagt windows ind køre den meget bedre og ingen problemer med nogen spil.




    i5 3570k
    gigabyte sniper m3
    corsair ram
    msi ligning 770
    xfx85 sliver psu
    128gb intel 520

  • Jeg kan 100% sige god for windows 8. Har haft det lige siden det kom på både min stationær og bærbar og kan ikke sige andet end det er blevet bedre og bedre :)



    SenZer
    Kan slet ikke genkende dine problemer :/ Fik ingen lag eller fps fald fra windows 7 -> 8, fik faktisk et lille boost på 2-5fps :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Nej jeg må indrømme, at jeg os kun kan sige god for det. har ikke oplevet nogen drops i spil siden skiftet. Måske i kører med en dårlig driver til grafikkortet?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det er den nyeste driver vi køre med. Eneste jeg ved er at efter jeg har fået windows 7 tilbage køre min computer betydligt bedre. Jeg kender selv folk som har windows 8 og som er glade for det. Så der går nok langtid før jeg går tilbage til win8. udover det mener jeg de manger en del ting ved det før jeg synes det bruger flade kommer til at nå windows7 Hader når man lager tingene svære end de burde :P

  • Det er den nyeste driver vi køre med. Eneste jeg ved er at efter jeg har fået windows 7 tilbage køre min computer betydligt bedre. Så der går nok langtid før jeg går tilbage til win8. jeg vil faktisk gå så langt at sige at jeg har bedre efaringer med vista end windows 8 udover det mener jeg de manger en del ting ved det før jeg synes det bruger flade kommer til at nå windows7 Hader når man lager tingene svære end de burde :P


    men Jeg kender selv folk som har windows 8 og som er glade for det. så det er da lidt underlig.

  • Well, jeg har nu kørt med Win 8 på min ZenBook i et par uger sammen med ekstern skærm, mus og tastatur. Det kører fremragende. Det eneste der driller lidt er den indbyggede bluetooth - den laver nogen gange noget underligt med min diNovo Bluetooth Desktop.
    Køber helt sikkert Win 8 til den kommende Workstation.

  • Smid startisback på og derved gøre det endnu bedre :-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Savner faktisk ikke rigtig startknappen...


    kan heller ikke se hvad folk bruger den til :) Har kørt Win8 på min stationære og bærbare siden januar og savner ikke den knap.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Gør jeg nu hellere ikke. Men stadigvæk det er nu dejligt bare at havde den der ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • nu har jeg af flere omgange prøvet Windows 8 Pro, og os 8.1 Preview og har så 8.1 Pro RTM på en anden computer, jeg synes de køre godt min egen maskine her, har så oplevet flere med Windows Update bugs hvilket gir lidt griller men udover det køre det sku fremravende jeg kan så bare ik vende mig til at jeg ik har min Starts knap så bruger ClassicShell funker sku :9xo

  • he he shit det kom sku lidt bag på mig at der stort set kun er folk der har posetive ting at sige om win8 i denne tråd.
    havde lidt bare skøjtet forbi tråden da jeg regnede med at det ville blive til endnu en religions krig. men man kan jo blive positivt overrasket :)



    anyway... er selv på win 8 vognen og har været det i et knap et år efterhåden. i starten havde det en del sygdomme. men dem har de efterhånden fået fjernet. og især efter 8.1 er kommet er det blevet super. ikke så meget fordi at de har lavet en start knap. men der er bare blevet rettet endnu flere fejl og så er søge funktionen også fikset nu.
    til at starte med var jeg skeptisk lige som så mange andre og kunne ikke se fordelene i at skifte fra win 7 til 8. der var jo som såen ikke noget nyt....bortset fra ydelsen som var blevet forbedret.
    nu er det lige omvendt. jeg kan ikke se hvorfor man skulle vælge windows 7 frem for 8 hvis man har chancen.


    min generelle opfattelse er at alt bare køre en smule bedre på windows 8. og så kan man boote en maskine på under 7 sekunder. det da lækkert.


    det eneste punkt jeg kan sætte tommelfingeren på er med hensyn til netværk. der sejler det sku for MS.
    hvis man fx tilføjer en stak trådløse netværk manuelt der ikke er broardcastet så har den det med at glemme dem efter et stykke tid hvor de ikke bliver brugt. og jeg har oplevet på en del forskellige laptops at trødløse netværks kort crasher i tide og utide (det er ikke pga drivere, da de også gør det med de generiske drivere) så det ligger dybere end det.
    de har også af en eller anden grund fjernet muligheden for at redigere/slette trådløse profiler på pc'en.
    man kan så vølge at bruge netsh kommandoen. men det gir ikke menning i virkeligheden verden.


    anyway...bortset fra netværk så er tomlen også op herfra :goodpost:

  • Tja hvis man har prøvet windows 8 og det køre vildt dårligt. så er der jo ingen grund til at beholde det.? udover det synes jeg at overfladet er dårligt lavet. det virker bare for mig som et monster billigt windows.