Mærkeligt DHCP problem

  • Hej,


    Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med dette problem da jeg selv er kørt fast.


    Problem:
    Jeg mister netværksforbindelse 1 gang i timen på minuttet. Afbrydelsen var i ca. 5 -10 sekunder.
    Det er pisse belastende når man spiller online spil, har skype kørende mm.
    Jeg kører en kablet forbindelse.


    Årsagen til problemet:
    Jeg har en Netgear CG3000 kabel modem/router fra Yousee. Denne er sat til at give en lease tid på 1 time til klienterne.


    Dette passer også præcist med at jeg mister forbindelsen til mit netværk når leasen udløber.
    Jeg kan ikke ændre lease tiden i admin modulet på min router :(


    Her kører jeg fast:
    Det burde aldrig ske at jeg mister min IP pga. udløbet lease periode! :(
    DHCP protokollen er så fint indrettet at klienten selv forsøger at renew sin lease efter 50% af lease tiden er gået. Dvs. at mit NIC burde renew sin lease efter 30 min - men det gør den ikke :(
    Andre klienter tilsluttet routeren har ikke samme problem (både trådløst og kablet).


    Så det der sker er; efter en time udløber lease perioden, min maskine mister sin IP og får en "ny" IP af DHCP serveren (routeren) igen i løbet af 5-10 sekunder.


    Nogen der har nogle tips og/eller har set dette før?


    Jeg er klar over at jeg kan komme uden om problemet ved at kører statisk IP på min maskine - dette er bare ikke optimalt for mig, og det pisser mig af at jeg ikke kan finde ud af hvorfor dette sker :(

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Yup gør de :)


    Har læst en hel del om dette problem, og kna forstå at det ikke er helt unormalt for Yousee kunder :/


    Jeg har nu slået wake on LAN fra på mit NIC, da jeg har læst at det kan afhjælpe problemet.


    Har har ikke haft nogle disconnects her i weekenden og det ser ud til at DHCP lease renew virker nu :)


    Krydser fingre

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM