Hjælp! Kan ikke logge på netværk.

  • Hej


    Jeg har fået ny bærbar (MM-Vision G3569) og prøver nu at logge på netværk uden held.


    Jeg får at vide at sikkerhedsnøglen til netværket er forkert, men det er den ikke (jeg kan komme på fra min Samsung Galaxy SII med samme kode og jeg har dobbelttjekket at det er den rigtige kode). Tredje gang jeg prøver, kommer den på med begrænset forbindelse. Samtidig står der under Netværksforbindelser for wifi-kortet: Netværket er ikke identificeret.


    Jeg har en fornemmelse af at det er nogle indstillinger, der er forkerte uden at vide hvilke. Netværket er 802.11g med WEP.


    Det er desuden ikke netkortet den er gal med da jeg godt kan komme på andre trådløse net uden problemer.


    Er der nogen, der kan hjælpe?


    Mvh
    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg skal ikke helt kunne sige hvad der går galt, men jeg vil dog råde ti l at skifte til wpa2 - der er ikke meget sikkerhed med WEP.


    Den klassiske fejlfinding ville være at starte helt uden kryptering og se om den bærbare går fint på der først derefter skal du komme en kryptering på.


    /ask

  • Jeg er desværre ikke herre over at ændre disse ting. Det er det trådløse net vi har på skibet, hvor jeg arbejder så jeg kan ikke komme til at skifte hverken kode eller fjerne krypteringen. Og der er desværre ikke nogen fra besætningen der kan finde ud af det.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------