Søger hjælp til hvordan man updateringer sin computer ordenligt

  • Jeg har desværre ikke så meget forstand på computer. Men jeg elsker at kunne spille Spil som. battlefield. wow. Diablo 3. Men syntes det er svært at finde driver til Bios/Motherboard/Cpu/ og hvad der ellers er vigtig.



    Så ville Gerne selv lære lidt om det. Her forleden tjekkede jeg efter en Bios. og det var nemt nok.. indtil jeg kom in til driver. Der var pludselig en Version 1.0 1.1 3.0.. alle med samme navn som jeg skulle bruge.


    kan se på min Box til Motherboarded.. at den er v1.0.. så er i tvivl om det bare betyder at det er den gamle update. og 3.0 så er den nyeste..?


    eller skal jeg først install 1.0. så 1.1 så 3.0 ?



    Så håber at i kan hjælpe mig lidt med at forstår de forskellige ting.



    Takker herfra Jeremy



    Husk at jeg er på en Scala 1-10... kun 3-4 com nørd :D

  • Hej,


    Ved godt at din tråd er næsten 2 måneder gammel - men ville nu gerne give et svar alligevel :)


    Lige præcis BIOS opdateringer ville jeg holde mig fra hvis du ikke er 100% på hvad du laver. Du skal være helt sikkert på at den opdatering du har hentet og flasher din BIOS med passer - hvis ikke kan det gå meget galt.


    Du kan hente Speccy til at se detajler om dit hardware, og dermed går det nemmere at finde opdateringer:


    http://www.piriform.com/download



    Mht. rev. 1.0 vs. 3.0 - så er det selve hardwaren. Du har første version af det bundkort der sidder i din maskine. Der er efterfølgende lave 2 nye udgaver (rev. 2 og 3).
    Dvs. du skal holde dig til opdateringer der er lavet til rev. 1.0 - der kan være forkskel på hardware på de andre versioner.


    Jeg håber dette hjælper en smule :)

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM