VPN fra iPhone/iPad, via PC til SmartTV

  • Halløjsa.


    Jeg har brugt for en smule hjælp til noget VPN halløj.


    Man kan med mit Samsung UE55ES8005 streame fra TV'et til sin Smartphone/tablet, så længe man er på samme lokalnetværk.


    Jeg vil dog gerne have sat en VPN op på min Windows 7 maskine, så jeg kan tilgå den via 3G,
    og så få mit TV til at tro, at min iPhone er på mit lokale netværk.


    Jeg har sat en VPN op i Windows 7, og kan sagtens tilgå den udefra, og kan fx. godt tilgå både
    min NAS via den lokale IP (192.x.x.x), samt mine Philips Hue pærer.
    Men jeg kan stadig ikke finde TV'et i Samsung app'et.


    Kan det bare ikke lade sig gøre, eller har jeg gjort noget forkert?



    Nu har jeg også fået VPN'en op og køre på min NAS.
    Men SmartTV app'et kan stadig ikke se TV'et, men jeg kan sagtens tilgå andre ting på mit lokale netværk.
    :(

  • Du bruger garanteret PPTP til VPN?


    Fjernsynet annoncerer sandsynligvis sig selv via multicast hvilket sker på subnettet - og som desværre ikke er understøttet med PPTP.
    Jeg har løst samme problem ved at bruge OpenVPN som understøtter multicast og bonjour.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Jeg har ingen erfaringer med Synology's OpenVPN server men i teorien burde det jo ikke være så forskelligt fra andre. Jeg bruger min Linksys E3000 med TomatoUSB som VPN server og har så genereret certifikater til hver enhed, det fungerer gnidningsfrit.


    Alternativt kan du installere OpenVPN Server på din Windows 7 maskine og lade den klare skærene.
    Vær dog opmærksom på at iOS enhederne sandsynligvis brokker sig hvis du bruger TAP i stedet for TUN som interface type. Det gør min iPhone ihvertfald.


    Her er lidt af hvordan jeg har muligheder for at konfigurere serveren i TomatoUSB.


    [Blocked Image: http://gruset.com/files/tweak.dk/vpn.png]
    [Blocked Image: http://gruset.com/files/tweak.dk/vpn2.png]

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet 2 gange, sidst af Grus ().

  • Synes ikke jeg har kunne finde ud af at installere en OpenVPN server på min Windows maskine.
    Ved ikke lige hvad jeg gør galt, eller om jeg bare har fundet det forkerte at installere.


    Så har mere eller mindre givet op.