overflytning af alt data

  • Hej jeg går med planer om at skifte min HDD i min bærbar fra den elendige kinesiske sata 5400 RPM HDD til en OCZ Vertex 4 256GB SDD.


    Jeg vil bare høre om det er muligt at clone HELE min HDD inkl. OS (windows 7 prenium) over på min nye SSD?


    Hvis der er muligt, hvordan gør jeg så dette lettest?

  • Macrium reflect freeware, defraggler, partition master kan løse alle dine problemer...
    Jeg går udfra at du har mere et en HDD i din PC...de gør nedenstående lidt lettere. hvis ikke så skal du sikre dig at du har din usb-driver tilgængelig på en usbstick... dit c:drev må ikke fylde mere end din SSD-disk.
    1. Såfremt dit C-drev fylder mere end din SSD disk skal du flytte data, du kan flytte din brugerprofil med tilhørende mapper (ikke helt let), kun hvis du har fler HDD i din PC, flytte din pagefile (let) kun hvis du har fler HDD i din PC, flyt din default download mappe til d:(let)kun hvis du har fler HDD i din PC, slet alt i din skraldespand(let), hvis du er steamplayer flyt din steamfolder til d:(se hvordan på google) kun hvis du har fler HDD i din PC. Slette programmer...
    2. Herefter skal du defragge dit C: drev, Defraggler Freeware
    3. såfremt din partition på C-drevet er større end dit ssd-disk, kan du ændre strørrelsen med, EaseUS partition master. så størrelsen ca. passer, heller for lille end for stor, du kan altid "merge" den overskydende plads på SSD-disken bagefter.
    4. I reflect kan lave en boot cd, se deres hjemmeside...eller google...download eventuelt image.
    5. herefter laver du en backup til "helst på et internt drev, så du ikke får problemer med usb-driver".
    hvis du kære windows 7 skal du husk at få både boot og c: partitionen med.
    6. tager din C: HDD ud erstatter den med dit nye SSD disk.(husk SSD skal sidde på din port 1)
    Boot din PC på reflect CDrom'en.
    7. Udføren en restore...image to disk, vælg din image file... vælg din SSD-disk som target.
    8. når resto er færdig reboot og værsgo:9xo