Problemer med installation af spil i Windows 8

  • Hej.


    Jeg har reinstalleret min stationærer PC med Windows 8, hvor jeg kørte Vista før.
    I går aftes/nat havde jeg problemer med at installere Guild Wars 2, med fik det installeret ved at køre det i kompabilitetstilstanden Win XP. Prøvede også kompabilitetstilstanden Vista, men her ville det ikke køre.


    Efterfølgende prøvede jeg at installere Steam, men her fik jeg en "Error 1325. 'Dokumenter' is not a valid short file name". Her kan jeg så kun vælge at køre det som "En tidligere version af Windows", og hverken vælge en bestemt version af Windows eller at køre det som administrator. Jeg har googlet fejlen og problemet, men ikke fundet noget brugbart.


    Hvad jeg synes er underligt, er at jeg også har installeret Windows 8 på min bærbar for nogle måneder siden, og her var der ikke noget problem med at installere hverken GW2 eller Steam 8|


    Der var et sted på nettet hvor det blev nævnt, at problemet var at AMD grafikkortet ikke var opdateret til nyeste drivers. Jeg tænkte det kunne måske godt være, da jeg har nVidia på den bærbar og AMD/ATI på den stationærer. Men jeg installerede de nyeste drivere til grafikkortet igår, inden jeg prøvede at installere GW2 og Steam.


    Hvad kan jeg gøre for at installere Steam?
    ......og nej jeg gider ikke høre noget med, at jeg skal installere en anden Windows ;)

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

    Rettet en gang, sidst af SirLonewolf ().

  • Ingen forslag?


    Jeg tænkte på at prøve, at installere Steam i fejlsikret tilstand. Men hvordan booter man i fejlsikret tilstand med Windows 8?
    På nettet fandt jeg et sted der beskrev, og hvor man skulle trykke SHIFT+F8 for at komme ind i menuen, men det virker ikke for mig. Når jeg holder SHIFT og trykker kontinuerligt på F8, så åbner den bare boot menuen fra bundkortet, som når jeg normalt bare taster F8 (Asus Formula Maximus).

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • det GW2 og Steam du forsøgte at køre var det helt friske installs af dem? eller var det noget du kørte fra en anden HDD af?


    Den fejl du får er som regel fordi, at den leder efter et bibliotek som ikke findes, på det drev du kører programmet fra. Hvis det du kører er helt friske installs, så har jeg ikke lige andre bud end at du kan prøve den "refresh" funktion i Windows 8, da der kan være gået et eller andet galt under install af denne. Den laver normalt en registry key som indeholder %systemfolder% info, men det kan være at denne er blevet korrupt og ikke længere peger det rigtige sted hen.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Det er en hel frisk installation af Steam, og af Windows 8.


    Installerede Win8 på en helt ny SSD, installerede grafikkort, lydkort og en smule andet. Programmer installeres også (så vidt muligt) på en anden helt ny SSD, mens spillene installere jeg på en "almindelig" HDD.


    Jeg har stadig Steam mappen liggende på en anden HDD, og jeg overvejer at kopiere den over hvor Steam skal installeres, og så prøve at køre den der.


    Er det en dum idé?

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Problemet er løst....


    Jeg skrev til Steam om problemet, og fik dette svar:




    Men Microsoft Windows Installer Cleanup Utility, er blevet erstattet af et andet program af Microsoft, som jeg ikke kunne bruge til noget. Det lykkedes mig dog at finde programmet et andet sted, men det kunne jeg så heller ikke installere :P


    Den anden løsning virkede heller ikke, så i desperation og arrigskab, valgte jeg at formatere og reinstallere igen.


    Jeg valgte som det første efter Windows var installeret, at installere Steam og så GW2.....Og wupti, så virkede det :clap:


    Hvad der lige var gået galt første gang, det ved jeg så ikke

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________


  • Ja, har heller ikke lige nogen ide. Andet end at der må været gået et eller andet galt under din første install. Har før set at der kan ske fejl i oprettelse af en brugerprofil, som så fucker op i alt. Men det er super sjældent. Men godt at det kører nu :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2