Anbefaling af backup software

  • Jeg søger nogle anbefalinger til et backup program..


    Jeg har købt en Raspberry Pi jeg bruger til medie pc i stuen. Det kører fantastisk, og jeg vil gerne have at den også kan fungerer som backup server for flere personer. Heriblandt mig selv og min kæreste (LAN), samt mine forældre og svigerforældre (WAN). Da RPi'en kører over et trådløst netværk, som af og til kan falde hurtigt ud, så vil gerne have et program, der kan tage backuppen og sende denne til RPi'en og ikke time ud selvom at destinationen måske ikke er tilgængelig et øjeblik, eller evt. stoppe men fortsætte fra hvor den slap når den er tilgængelig igen. Det skal fungere således at det kører automatisk på en given dato selvfølgelig, men også med en lang timeout tid, sådan at hvis RPi'en falder af netværket og kommer på igen hurtigt, så skal programmet ikke afbrydes, men blot forsøge indtil RPi'en er online igen. Derudover skal det ku tage incremental backups, for at minimere den mængde data der skal overføres efter en evt. første backup.


    Mht. den første backup: Kan man evt. få et program hvor man ved første backup, sætter den eksterne disk det skal ligge på, på lokal netværket så der ikke skal overføres flere hundrede GB over internettet? Også derefter tage de "små" backups over nettet (incremental) ?


    Jeg ser det helst som et gratis program, men hvis der findes noget som kan ligepræcis dette som fungere godt, så vil jeg gerne betale for det også :)


    Jeg har forsøgt med windows' eget backup værktøj, men der skal jo kun det mindste til før at det giver op og bare ikke tager backuppen.


    Kan i komme med nogle anbefalinger?


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet