Er det lovligt???

  • Hehe det kunne ellers være grineren nok hvis du ledte efter en crack til Battlefield - Vietnam


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Hehe det kunne ellers være grineren nok hvis du ledte efter en crack til Battlefield - Vietnam


    Ja, det er jo snart ved at være tid til det ... Dog ikke endnu desværre ... Ser sgu frem til det. Håber ikke det bliver alt for dyrt. Man er jo en halv-fattig lærling.


    EDIT : Tror ikke at NO-CD´s er ulovlige ... og hvis de er, så RAGER det mig. Jeg bruger dem sgu. Det manglede jo bare hvis man har betalt for et spil at man slipper for at shit med CD´ere.

  • Quote

    EDIT : Tror ikke at NO-CD´s er ulovlige ... og hvis de er, så RAGER det mig. Jeg bruger dem sgu. Det manglede jo bare hvis man har betalt for et spil at man slipper for at shit med CD´ere.


    Enig. der er ikke noget mere irriterende end at sidder og skifte cd hele tiden X( det minder mig om de gamle Baldur's Gate dage, hvor man sad med 5 cder og skiftede frem og tilbage :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Squall
    Enig. der er ikke noget mere irriterende end at sidder og skifte cd hele tiden X( det minder mig om de gamle Baldur's Gate dage, hvor man sad med 5 cder og skiftede frem og tilbage :]


    Nemlig. Dety pissede mig også af .... Tror det var deromkring at NO-CD´s VIRKELIG blev nødvendige for det var jo til grin at man skulle ødelægge oplevelsen ved at skifte CD´ere på den måde. Det er slemt nok at man skal smide en CD i dåsen for at starte et spil, men at skifte CD undervejs burde fandme gøre kriminelt.... :]

  • Nu vi snakker Battlefield :T Så det nye Vietnam der kommer, det er da ikke en expansion-ting, vel?

    HP Pavilion DV5-1214eo
    Sony PlayStation3 40GB

    Rettet en gang, sidst af K32A ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af K32A
    Nu vi snakker Battlefield :T Så det nye Vietnam der kommer, det er da ikke en expansion-ting, vel?


    Nix... Fuldt spil... og vist en ny engine så vidt jeg har hørt....

  • Ja jeg hader også cd'er. :evil:


    Dog findes der er en del spil der ikke kan lide no-cd cracks, men det findes der heldigvis råd for. Daemon-tools og fireburner, så laver man bare en img af sit spil og smider ind i mappen, så slipper man for den klamme cd. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Ja jeg hader også cd'er. :evil:


    Dog findes der er en del spil der ikke kan lide no-cd cracks, men det findes der heldigvis råd for. Daemon-tools og fireburner, så laver man bare en img af sit spil og smider ind i mappen, så slipper man for den klamme cd. :D


    Yeah ... :)) .... Bruger dog selv FantomCD ... til både at lave ISO´er mv og til at mounte dem igen som virtuelle drev, men princippet er jo det samme. Dog så er det heldigvis sjældent at man skal "snyde" et game på den måde syntes jeg. :)) .... Men som du selv siger, så sker det jo ...

  • Nogen gange har det meget at sige om det er en iso bin eller noget andet du bruger til at mounte.


    I Raven-Shield kan man ikke bruge en alm. iso, men fandt en gut fra Holland der havde en bin fil der virkede.. (eller var det omvendt) :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Nix... Fuldt spil... og vist en ny engine så vidt jeg har hørt....


    Uhhhaa, alt for nice :T Det skal jeg da helt sikkert ud og købe 8)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hoel
    Er det lovligt at bruge no-cd cracks hvis man ejer det originale spil?


    Jeg VED intet.


    men tror da at vis du har doneret dine 350-400kr til dem der har lavet spillet.. Så burde de da være glade.. Så tror sq No-Cd cracks er lovlige..

  • Jeg vil da lige nævne at jeg har set "some where" at da no-cd cracks går ind og ændrer i de data som producenten faktisk har copyright på, er det ikke lovligt.
    Desuden hvis det var lovligt hvorfor så lave det med cd i første omgang, der er da ingen der syntes det er sjovt!!!

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • NO-CD cracks er lovlige. Herinde i forummet må man ikke skrive links til NO-CD cracks eller cracks i det hele taget. Et NO-CD crack er en omgåelse af en ikke-effektiv kopibeskyttelse, da den er nem at anvende for brugeren. Ydermere reversecompiler eller disassembler brugeren ikke selv producentens kode og derved er crack'enlovlig, at bruge jvf. dansk lovgivning. Brugte man selv SoftICE eller w32dasm til, at fjerne beskyttelsen var det ulovligt. Lovgivningen siger man må benytte ting der er enkle for den jævne person og det er en simpel crack man kan downloade, da den jo bare skal pakkes ud eller lægges ind i den rigtige mappe.