Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 25. februar 2013, 10:13

Hej Alle.

Rigtig længe siden jeg har været her...

Har et mega problem nu.

Min datter har en Toshiba bærbar med Win 7, har så lagt Win 8 på den.
Nu vil jeg gerne tilbage til Win 7 som er preinstaleret på den

Men efter Win 8 er lagt på, vil den ikke igang med recovery som er F8 under opstart, har også prøvet Alt+F8 - F10 og F4, men intet virker.

Håber i kan hjælpe..

/Henrik

2

tirsdag, 26. februar 2013, 05:03

Sikkert fordi RECOVERY PARTITIONEN røg med i købet da windows 8 kom på, uden den kan man ikke lave en recovery medmindre Toshiba leverer et fuldt sæt recoveryskiver eller lignende fra deres hjemmeside (regn ikke med det).

I dag lægger OEMs normalt deres recoveryinstallation ind på en skjult partition (typisk på 10-15 GB) på harddisken. Denne partition er dog kun skjult under normalt brug af Widnows, ikke under installation (Vista, 7 og 8 installatonen bruger hardwareparametre, modsat OSet, der laver abstraktion for at vise dem som C:, D: osv.). Din CD-key på undersiden af laptoppen kan dog stadig bruges sammen med en alm. win7 disk.

Hvis problemet ligger i at hun er ved at få spat af Metro startskærmen, så er der alternativer

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

onsdag, 27. februar 2013, 15:21

Hej Foxx.

RECOVERY PARTITIONEN er der stadig, men kan være at den er ødelagt alligevel.

Men tusing tak for hjælpen.. ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.