Virus program x 2

  • Jeg har hentet Microsoft Security Essentials virus program, og jeg havde AVG før, men nu ser jeg AVG stadig er der, det er ikke blevet fjernet.
    Troede ikke det var muligt at have 2 forskellige virus programmer, vil der kunne opstå problemer med det ?

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Det er aldrig godt at have to AV programmer kørende på samme tid.


    1) Det kan give store problemer da de kan gå i klingen på hinanden (lyder ikke til at være opstået endnu).


    2) det taget langt flere resouser at have to AV programmer kørende.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Okay tak for info så tror jeg bare beholder AVG og skynder mig at slette Microsoft igen :)

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • MSE er slet ikke så slemt, som mange overdriver fuldstændig med. LINK


    Det eneste MSE falder lidt kort på er 0-day virus, som alligevel ikke er en særlig god real world test, da det vil være de færreste, som rammer ind i sådan en. Det skyldes at MSE ikke reagerer på ændringer i programmer, som mange andre AV gør, hvilket ofte resulterer i falsk positive *host*AVG*host*. Det er nok også det letteste AV for computerne at køre.

  • Antivirus er fanme som at snakke religion :)


    Jeg har kørt med MSE i over et år på samme installation på min computer, jeg har ikke haft problemer.. Og i forhold til andre alternativer så kræver det sgu egentligt ikke mange resurser af computeren og have kørende..


    Men for at komme tilbage til trådens oprindelige titel..


    Så nej det er ikke så fantastisk smart at have 2 Virusscannere kørende samme tid.. Måske lægger man ikke just mærke til det fordi nutidens computere betragtes som næsten værende supercomputere :)


    Men vil nok anbefale at vælge enten AVG eller MSE :)

  • Tja køre også med MSE (har jeg gjort i 4 år nu) og har hellere ikke haft problemer med det, plus jeg også køre Advanced System Care 6 som også er meget nice :) og de teste du linker til, ser MSE som et standalone virus program, hvilke det ikke er. Microsoft har også været ude at sige at MSE ikke skal ses som et standalone virus program

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().