Feriebilleder væk!! :(

  • Hej Drenge


    Jeg har en netværksharddisk, hvor jeg har en mappe kalder "FamilyLibrary". I denne ligger feriebilleder, skoleting, software osv. (Mit liiiv)..


    Nu hvor jeg går ind på harddisken har mappen ændret sig til at være en genvej som ikke kan åbnes, da den ikke kan finde henvisningen. Jeg kan se, at alle mine ting stadig ligger der gigabytemæssigt. Jeg har endvidere Sonos som henter musik fra mappen og det gør den stadig - så filerne ligger der.'
    Men hvordan kommer jeg ind til dem? :S

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848

  • Det vil hjælpe hvis du kan komme med mere uddybende oplysninger.


    Kan du tilgå andre ting på din NAS? Du kan eventuelt prøve at tilgå mapperne på NASen via \\IP-adresse i stedet for \\netværksnavn.
    Hvilken NAS drejer det sig om?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej RTM


    Jeg har 2 mapper, som danner basis for alt. FamilyLibrary som nu er en genvej og MyLibrary. Jeg kan komme ind på harddisk og også ind i MyLibrary, så jeg kan fint komme ind på harddisken og den anden mappe virker fint.


    Det er verbatim mediashare 2 tb: http://www.hifiklubben.dk/prod…_netvarksharddisk_2tb.htm


    Det vil sige \\192.x.x.x\FamilyLibrary ?


    Jeg har prøvet med \\MediaShare\FamilyLibrary


    Jeg har også prøvet at lave en genvej til \\MediaShare\MyLibrary og så ændre den til \\MediaShare\FamilyLibrary uden held. Jeg har også prøvet at henvise til en undermappe \\MediaShare\FamilyLibrary\Billeder uden held.

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848


  • Jeg skal bare forstå det rigtigt, hvis du tilgår \\MediaShare\, så ser du to ting, en mappe der hedder MyLibrary og en genvej til FamilyLibrary?
    Hvis du kan tilgå \\MediaShare, så burde \\ip-adresse (f.eks. 192.x.x.x som du foreslår) ikke gøre nogen forskel, men du kan naturligvis afprøve det.


    Umiddelbart lyder det som et problem med windows fil delings tjenesten(sandsynligvis Samba, men det er sikkert helt skjult for dig som bruger), hvilket du måske bliver nødt til at rette via NASens webinterface. Jeg vil naturligvis anbefale dig at være yderst forsigtig, så du ikke sletter noget som ikke skal slettes.
    Ellers, har du prøvet noget så simpelt som at genstarte NASen?


    Det kan vel også være en mulighed at din mappe ligger et andet sted(f.eks. under FamilyLibrary mappen), det lyder lidt som noget du selv har oprettet, så der kan være noget at hente der.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du har forstået det rigtigt med, hvad jeg ser på disken.


    Jeg har forsøgt at genstarte den og lade den være slukket i en længere periode.


    Jeg har været inde i MyLibrary for at lede efter den - havde også tænkt tanken. Det er bare mærkeligt, at min Sonosenhed refererer til \\Mediashare\FamilyLibrary og kan afspille musik derfra.


    Det skal siges, at jeg netop har formateret min Mac (som er eneste computer jeg har). Inden formateringen, var problemet der også - men der havde jeg inden problemet opstod lavet en genvejsfil til FamilyLibrary som mærkeligt nok virkede selvom mappen var ændret til genvej?! Nu hvor jeg har formateret er den genvej væk og det er så nu jeg har problemet. Jeg har på flere forskellige måder prøvet at lave en genvej uden held.


    Jeg ved ikke, hvad "NASens Webinterface" er eller hvordan jeg får adgang til den.

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848

  • Hvad jeg mener med dens webinterface er, at NAS bokse som regel har en brugerflade som er tilgængelig ved hjælp af en browser, du kan jo eventuelt prøve at gå ind i en browser og taste NASens IP-adresse ind, men ellers prøv at kigge manualen igennem.


    En mulighed der måske kan hjælpe dig er at du kan f.eks. anvende en FTP server hvis NASen har én indbygget (det har de ofte, men skal måske aktiveres via webinterface), til at tilgå det sted hvor dine data ligger, for om ikke andet at trække dine data ud.


    Nu kan jeg ikke udtale mig præcist i dette tilfælde(da jeg ikke selv har Sonos), men hvis det virker ved at der er noget special Sonos software på den NAS, så er det meget muligt at Sonos systemet virker udenom det system du bruger til at tilgå dine data ved og det er derfor Sonos virker.


    Eftersom du anvender en Mac må jeg i øvrigt indrømme at jeg ikke kan hjælpe dig så meget på den front. Især tænker jeg på at det kan have noget at gøre med den måde du tilgår NASen, dvs. du måske anvender Windows fil deling funktionaliteten på NASen, NFS eller AFP(der er alt for mange muligheder). Fejlen kan ligge i en af de forskellige tjenester.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg tilgår den med afp kan jeg se

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848

  • Jeg tilgår den med afp kan jeg se


    Så kan du jo prøve med noget andet, f.eks. FTP.


    Her er en guide jeg fandt der forklarer noget om hvordan du tilgår din NAS ved hjælp af Windows fil deling systemet: link

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Sådan!!! Wohooo!!!
    Mange tak! :)

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848