Firefox Svigter

  • Hey man!


    Er jeg den eneste der oftest har problemer med at Firefox begynder at køre langsomt og ustabilt efter noget tid? Dette gælder både Scripts som pludselig stopper, programmet ikke svarer i flere minutter ad gangen osv.


    Det skal siges at jeg hverken bruger add-ons, mods eller noget. Det virker bare sommetider som om at Firefox har fucked op og man er nødt til at reinstallere for at få det til at køre rent igen.


    Af kørende baggrundsapp's har jeg


    Advanced SystemCare Ultimate
    AVG Antivirus 2012 Business Edition
    PC Meter
    Dropbox - Desktop adgang.

  • Nææhh.. ved mig kører det super flyende og uden problemer - altid!


    Og jeg har endda en håndfuld mods på.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • du kan prøve Waterfox versionen hvis du kører 64bit Windows http://www.waterfoxproject.org/ skrottede den normale 32bit Firefox for længe siden. Har ikke oplevet at den nogensinde har været langsom.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Det vil jeg da lige prøve at tjekke ud ! (:


    Synes bare ikke det er første gang jeg oplever at Firefox kører langsomt, det gjorde det også på min anden computer.
    Det virker som om den ligger og dobbeltkopierer sine scripts osv og til sidst kan den ikke finde rundt i det.

  • Generelt set har jeg heller ikke nogen problemer med Firefox, men jeg har dog lagt mærke til at den kan æde ret meget RAM, hvis man lader den stå lidt tid.
    Har du en meget lille mængde RAM i maskinen eventuelt?


    Du siger i øvrigt samtidigt at du ikke har nogen plugins, men det har man ofte alligevel, så som adobe flash, oracle java, pdf reader osv.
    Du kan meget passende opdatere dem hvis de ikke er det allerede.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • RTM.


    Ligger godt nok kun inde med 4 GB Ram, men har kun et forbrug på 35 % af mine ram - i følge PC Meter og Advanced System Care.


    Men ja, selvfølgelig - besidder ikke noget udover standard plugins, heller ikke nogle usædvanlige tilføjelser.



    Nu ligger jeg så inde med det problem at jeg slet ikke kan afinstallere Firefox...
    Når jeg går ind i Tilføj/Fjern programmer og trykker fjern - sker der intet. Der sker heller ikke noget hvis jeg går ind i mappen hvori Firefox er installeret og tager uninstall. Nogle forslag ?

  • Med 4GB RAM og overordnet forbrug på 35%, burde det ikke være manglende RAM der er en del af problemet.


    Når man tænker på dit problem med ikke at kunne afinstallere firefox, syntes jeg næsten det lyder som om du har et større problem end bare Firefox.
    Personligt ville jeg overveje at geninstallere Windows fuldstændigt, men du kan eventuelt prøve at køre et program som CCleaner, tanken er at det måske kan finde nogle problemer i Windows' registreringsdatabase.


    Ellers kan du prøve at google manuel afinstallation af Firefox, men jeg har bare svært ved at se at det skulle være nødvendigt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • RTM:


    Nu har jeg i hvert fald lige sikret mig og købt ekstra RAM - som du så i går ! :)



    Ja, kan godt lidt se hvad du mener med hensyn til at det nok er noget der stikker lidt dybere.
    Mit nuværende CD/DVD-Drev virker ikke, så har bestilt et nyt som forhåbentligt nok gerne skulle komme i løbet af denne uge - og så får den sgu en geninstallering! :)