VLC lyd dropper ud

  • Jeg oplever nogle gange at lyden i vlc dropper ca hvert 7-10 sekund. Normalt har en genstart fikset problemet, men nu ser det ud til at forsætte. Jeg har haft lukket alle andre programmer, så det har intet med det at gøre. Det har heller ikke noget med filerne at gøre, da problemet kan opstå på samme fil en dag og være væk den næste. Jeg bruger dog kun vlc til videofiler.


    Jeg har full k lite codec samt 264/avc encoder, men de blev hovedsageligt installeret til media player classics mangler.


    Jeg er helt på bar bund her. Jeg kan slet ikke tænke på nogen logisk forklaring til dette :?:

  • Har du prøvet Media Player Classic - Home Cinema?
    Ikke bare den almindelige Media Player Classic.
    Home Cinema bruger nemlig dit grafikkort til at decode h264 indhold.


    http://mpc-hc.sourceforge.net/


    Så væk med alle codec packs og hvad du ellers har fyldt PC'en med,
    og så smid Home Cinema ind, og så er jeg ret sikker på du slipper af med alle dine problemer. :)

  • Mener at CCCP smider Home Cinema udgaven med i pakken - Det er ihvertfald den udgave jeg har liggende for tiden. Og jeg har ikke været ude for nogle sære lyd/video problemer som ikke er helt specifik for en enkelt fil endnu. 8o

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Har du prøvet Media Player Classic - Home Cinema?
    Ikke bare den almindelige Media Player Classic.
    Home Cinema bruger nemlig dit grafikkort til at decode h264 indhold.


    Vidste ikke der var en forskel, men det er HC jeg har liggende. Den kommer med k lite codec. Media classic virker også, men video kvaliteten kan bare ikke måle sig med vlc. Der er tearing og pixelering og det ser ud som om den ikke buffer nok eller decoder filer rigtigt.


    Jeg kan heller ikke bare smide mine video codec pakker ud, da jeg skal bruge dem i andre programmer.


    I morgen eller hvis jeg genstarte min pc så er jeg også sikker på problemet forsvinder igen, det er bare lidt træls når det opstår.

  • Jeg har hverken tearing, pixelering eller nogen former for problemer med MPC Home Cinema, men ved hvor hvad jeg ville skyde skylden på.
    Codec packs er bare levn fra gammel tid hvor disse var nødvendige.
    Nu installere de alt muligt crap som man absolut ikke har brug for.
    Og hvor er det lige du bruger dem henne?
    Jeg har ikke haft en codec pack installeret på min PC i årevis.
    Og jeg bruger masser af videoredigeringsprogrammer uden problemer.


    Og at du skriver om videokvaliteten ikke er god nok.
    Den tror jeg altså bare ikke helt på.
    Det må du forklarer lidt nærmere.


    Ved ikke om det er fordi VLC bruger et eller andet tosset udglatningshalløj eller lignende, men hvis du sørger for dine videoer
    er i en dejlig høj bitrate og opløsning, så er jeg sikker på de ser mindst lige så godt ud i MPC Home Cinema, som de gør i VLC.

  • Codec packs er kun nødvendige i specielle tilfælde. Jeg bruger selv zoomplayer og har heller ikke nogen problemer af nogen art. Har tidligere brugt VLC player, men syntes ikke den er ligeså lækker at arbejde med som zoomplayer



    Sendt fra min skrivemaskine i skyttegrav Nr 18. Via Tapatalk.

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

  • Codec packs er kun nødvendige i specielle tilfælde.


    Ja de kaldes "afspillere som ikke selv har codecs medfølgende internet" :huh: ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Det kan godt være x264 codec og MPC ikke er helt gode sammen, det har jeg ikke afprøvet.


    x264/avc er jo et helt render codec i sig selv. Til xsplit og bedste dual pass render mulighed.
    K lite codec er jeg heller ikke sikker på, at jeg har brug for mere, men mener det tillader MPC at afspille nogle flere filtyper.


    Videoen virker mindre skarp og dele af billedet er nogle gange ikke buffered. Det kan godt være min første kommentar lød lidt mere ekstrem end det er. Man kan jo altid sige, at videoen bare skal være rendered i højere kvalitet, for at den ser bedre ud, men at vlc ser bedre ud, gør den i mine øjne også til en bedre afspiller.


    Må jo prøve at fjerne k lite codec og se om der bliver nogen mangler uden det.

  • Fjern alle codec packs inklusiv din player. Installer evt zoomplayer eller MPC. og undgå at installer codec packs. Og se om ikke det virker.


    Som udgangspunkt er det ikke nødvendig at installerer nogle codec packs overhoved.



    Sendt fra min skrivemaskine i skyttegrav Nr 18. Via Tapatalk.

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

  • Sjovt du siger siger media Player Classic (HC) er dårligere end VLC. Jeg er nemlig selv stor modstander af VLC eftersom at den levere et dårligere billed end MPC gør.


    VLC er lavet til at understøtte mange formater - ikke til at være videokvalitets nørdernes favorit.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvis det fx er h264 som der som ofte er i en x264 container, og man bruger grafikkortet til at decode med i fx MPC Home Cinema,
    så er det jo hardware (grafikkortet) der dekoder billedet, og ikke software (codecs).


    Jeg har sat mit grafikkort til at styre video egenskaber med hensyn til farver, gamma, kontrast osv.
    Og sat Dynamic Range til Full..
    Det giver klart et bedre billede på min skærm.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/122012/nvidia_video.png]

  • Quote

    Sjovt du siger siger media Player Classic (HC) er dårligere end VLC. Jeg er nemlig selv stor modstander af VLC eftersom at den levere et dårligere billed end MPC gør.


    Jeg var også MPC tilhænger i starten, men synes bare VLC er blevet bedre. Det er jo så tildels smagssag, men der er bestemt en synlig forskel i video kvalitet på mit setup.


    Quote

    Hvis det fx er h264 som der som ofte er i en x264 container, og man bruger grafikkortet til at decode med i fx MPC Home Cinema,
    så er det jo hardware (grafikkortet) der dekoder billedet, og ikke software (codecs).


    Jeg har sat mit grafikkort til at styre video egenskaber med hensyn til farver, gamma, kontrast osv.
    Og sat Dynamic Range til Full..
    Det giver klart et bedre billede på min skærm.


    Bruger det til encoding.


    Mit 670 måtte lige til rma, så jeg sidder med et 6950 lige nu. Jeg vil tage et kig på settings når jeg får købt et nyt nvidia kort.


    Jeg har fjernet k lite codec og for sjov også mit 264, men der er ingen synlig forskel. VLC er desuden også tilbage til normalt, så off topic er tilladt.

  • Nyeste version og der bliver afspillet en x264 video, men stadig ikke den mulighed.


    Ja så ved jeg ikke hvad du har lavet, om det er fordi den bruger et eller andet codec i stedet for DXVA.
    Men jeg har i hvert fald aldrig oplevet hverken tearing eller lydproblemer med MPC HC.
    Så hvis du gør på din PC, må det jo være et software problem et sted, og jeg kan jo så sige at det er ikke hos MPC HC problemet ligger.


    Så der må være et eller andet der driller eller går ind over.
    Og jeg gætter på et eller andet codec.