Problemer med Asio4All

  • Hey Tweakere!


    Jeg har for nyligt købt FL Studio Producer edition (og spørg mig lige om det koster kassen?)


    Men men men , har lidt problemer med Asio4All men nu får i lige mit setup en gang!



    Anlæg: Sony HT-AS5 5,1 Surround Sound (1000W output)


    Computer ( Saml selv ):
    Intel Pentium Quad Core 3.2 Ghz (og nej det er ikke I5)
    Nvidia GeForce 275 GTX 2 gb ram.
    4 GB ram
    Asrock Motherboard.


    ------


    Sådan er lyden tilsluttet min computer.



    1. setup:


    SP/DIF kabel fra computer (orange udgang) -> Forstærkeren på mit sony anlæg, som "Video" input. Her skal det siges at almindelige sange, lyd osv bliver afspillet uden problemer


    2. setup (Sidder i computeren samtidig):
    Almindeligt Jack-kabel i den grønne udgang bagpå computeren (går ud fra dette er onboard lydkortet?)
    samlet til et phonostik med en hvid og rød udgang og sat til indgangen "TV" i min forstærker.


    Problemet her er at jeg godt kan få lyd ud både med setup 1 og setup 2 ved almindelig afspilning, dette kræver bare at jeg lige skifter om forstærkeren står på TV / Video . Ved godt at SP/DIF er den bedste lyd.



    Problem:


    Ved opstart af FL studio har den pr. automatik sat mine lydindstillinger til High Definition Audio Device (Setup 2) og så med en helt vild høj samplerate for ikke at få buffer underruns, hvilket gør at der går noget tid fra jeg har trykket på tangenten til den rent faktisk afspiller tonen.


    Sætter jeg indstillingen til Asio4All og går ind i dennes kontrolpanel, kan jeg se begge mine lydenheder og der er hverken nogle røde krydser eller noget, alt ser ud til at fungere normalt.


    Går jeg derefter over i min mixer (i fl studio) og vælger SP/DIF som output får jeg INTET (selvom den er slået til den rigtige kanal på forstærkeren (Video) som er dennes output.


    Men samtidig:
    Hvis jeg så har Asio4All på og slår mit output i mixeren over på High Definition Audio, får jeg lyd, men der er lidt støj i højtalerne hvilket jeg gerne vil undgå og helst bare køre med SPDIF.



    Det jeg faktisk egentlig gerne vil, er at være fri for min anden tilslutning (Setup 1 ) Der bruger mit onboard lydkort, men dette kan jeg simpelthen ikke få til at fungere, da det er det eneste device jeg kan få til at afspille lyd gennem ASIO4ALL .



    Dette har jeg prøvet:
    Opdatere drivere
    Fjerne High Definition Audio (disable)
    Skiftet mellem TV / Video output
    Slået den ene enhed manuelt fra inde i FL Studio
    Fjerne ekslusive tilladelser fra mine lydenheder.


    Forresten, så virker mit headset også med Asio4All , men det er bare ikke det der er meningen.


    Nogle gode råd til hvad man lige kan gøre ? Kan sagtens smide jer gennem en gang teamviewer, så i kan se hvordan og hvorledes det foregår, hvis dette kan hjælpe.



    Stephan

  • Det lyder som om der er forkerte indstillinger på SP/DIF. Altså at den sender måske forkert format til forstærkeren.


    Og at der er støj på phono kablet lyder som om "hardwaren" ikke kan følge med. Altså at der er overruns. Du kan prøve at slå "Save Overloads" til i "Audio settings". Så kan hvert fald se om der er Overruns. Hvis den tæller op når man spiller på keyboardet over der Overruns.
    Det er svært at forklare noget som helst på tekst.


    Jeg bruger selv FL Studio på 4. År.
    Jeg kan måske hjælpe. Jeg har godt nok ikke brugt SP/DIF til FL før.



    Sendt fra min iPhone 5 via Tapatalk

  • Chrizl


    Fuck phono, det skal jeg endelig ikke køre med. (:


    Kan køre med en samplerate på 45 ms uden underruns ved fuldt electrohouse nummer, hvis jeg gør det uden at bruge Asio4All. Men som sagt, ville det sgu være meget rart at man helt slap for latency, underruns i ekstreme tilfælde og at det hele bare kørte.



    Hvis det kunne friste, så skal du være velkommen til at køre en gang fjernsupport for min computer, for synes vitterligt jeg har været inde og rode med alt jeg kan finde.