Skal man fjerne gamle gpu driver (win7)

  • Jeg har et gtx580 og blæseren går helt amok. Den blæser og larmer helt vildt, men afterburner siger den kun kører med 40%. Når jeg prøver at skrue den helt op med afterburner, sker der ingen forandring. Forstår ikke hvad der sker, så nu vil jeg prøve at afinstallere driver og installere den igen.
    Er det fint nok bare at afinstallere i tilføj/fjern programmer, genstarte og så installere driver igen. Eller skal jeg bruge 117 andre programmer i fejlsikret tilstand for at være sikker på de er ordentligt væk? Er det nødvendigt i win7?

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Tjaaa... det burde ikke skade at prøve med bare at fjerne driveren normalt.


    Ellers kan du jo prøve med en drivercleaner bagefter hvis det ikke virker.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu har jeg prøvet at fjerne driverneh helt, men kortet blæser stadig for noget der næsten lyder som fuld styrke. Fra jeg tænder for computeren til jeg slukker igen blæser den alt hvad den kan.


    Jeg kan hverken skrue på eller ned med msi afterburner, den reagerer på intet. Hvad kan det tyde på og har I nogle ideer til hvordan jeg får kortet til at trække vejret nogenlunde normalt igen.


    Problemet opstod fra den ene dag til den anden, aner ikke hvad der er sket.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"