Adgang til HDD igennem router

  • Hej


    Jeg har en D-link dir-825 som router, hvor der er mulighed for at tilslutte 1 usb. Tænkte det ville være smart bare at sætte min eksterne HDD til, så hele huset kan bruge den til back-up / lagrings mulighed.
    Jeg er dog stødt ind i et problem, da d-links software SharePort ikke fungere super godt. Har prøvet samtlige versioner, 1.5 1.7, 3.0, 3.1, 4.0, 4.1, men intet ser ud til at virker ordenligt.
    Jeg så dog denne guide hvor man kan tilgå harddisken uden d-links software http://forums.dlink.com/index.php?topic=46133.0 men har stadig problemer med denne guide, da jeg ikke er helt sikker på hvad jeg skal indsætter på "Storage(B0)" plads.
    Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej mht Storage(B0)?


    EDIT: Det skal lige siges at jeg ved at harddisken er igennem routeren da SharePort 1.7 virker på "kablet" computere, det er kun dem der er på trådløst netværk hvor SharePort ikke virker, derfor jeg søger denne løsning.


    Nuller

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().

  • Mig bekendt har d-links shareport altid være noget af en "underlig hjemmelavet krejler" løsning, så det undrer mig ikke at du har problemer.


    Ud fra hvad jeg kan forstå på den guide, så er Storage(B0) osv. ikke noget du skal udskifte, men de navne som d-links software selv giver drevene, så det burde altså virke uden at du omdøber dem, men du skal åbenbart prøve begge to af, da det åbenbart kan være tilfældigt hvordan det bliver tildelt.


    Et forslag kan være (forudsat at du har en B1/B2 revision af routeren), kan du installere en tredje parts firmware, som f.eks. OpenWRT, så burde du kunne installere samba og sætte det op til normal Windows fildeling.
    Men det kræver naturligvis at du har mod på det, da det absolut ikke er det nemmeste at sætte op.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har godt kigget på open-wrt og dd-wrt som begge har lavet custom firmware til dir-825, men har ikke rigtigt problemer med routeren ud over lige det her, så tror ikke jeg vil rode mig ud i det indtil videre.


    Men har du nogle ide om hvordan man finder ud af hvad dlink kalder drevene, for som der står skifter det lidt engang imellem. Har også læst om folk som skulle bruge Storage(B1) og (A1) og (B2) osv.

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Tjaa... jeg har ikke lige nogen intentioner om at prøve at prøve shareport af, så kan ikke give dig et præcist svar (selvom jeg har en dir-825 liggende).


    Men jeg kan komme med et par kvalificerede bud:
    Det kan være partitionsnumre, altså hvis du har en ekstern disk, så har den første partition plads nummer 0, i samme tråd kan A og B være de diske du har haft tilsluttet, så A bliver den første disk og B den anden osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har lavet en firmware opdatering uden held.
    Har samtidigt prøvet alle tal fra 0-9 samt bogstaver fra A-G også uden held.
    Men jeg må gøre et eller andet forkert siden at shareport kan finde drevet på samme computer.
    Det er svært at finde andre på nettet med samme problemer, men har støvet nogle få tråde på andre fora op.
    Har prøvet hvad de siger også uden held, men hvis i kan bruge det til at identificere hvas usb porten hedder er linksne her:
    http://forums.dlink.com/index.php?topic=50634.0
    http://forums.dlink.com/index.php?topic=49158.0 -- den finder ingen hdd når man trykker på browse :O
    http://mgrego2.com/blog/2010/08/19/updates/ -- her bruger han noget helt andet end storage?


    Har også set folk snakke om USB(XX) og SD(xx) istedet for Storage(xx)


    Men der må da være en måde at finde ud af hvad porten hedder?. Hvis jeg nu connecter gennem shareport, kan jeg så ikke et sted se hvad porten hedder på det nye tilsluttet usb?. Har kigget hele device manager igennem for det usb som bliver connectet, men har ikke kunne finde spor på hvad porten hedder..

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182