Cve-2012-1889

  • Nogen, der kan fortælle mig, hvad ovenstående er? Der var fem af dem i min "fjern eller rediger et program" og jeg har afinstalleret dem bare for en sikkerheds skyld, men kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad det er.
    Det jeg har fundet på google er lidt noget volapyk synes jeg.


    /DMT

  • Det er en reference til en sikkerhedsfejl, som er fundet i noget software (i dette tilfælde fra Microsoft).


    Så hvis du havde 5 af dem i dit tilføj/fjern vindue, lyder meget spøjst.
    Umiddelbart er min første indskydelse at en hacker har udnyttet denne fejl på din computer og lagt nogle hints ind på din computer om at du har den fejl.


    Det lyder harmløst, men man ved aldrig med den slags(der kunne f.eks. sagtens være flere der har udnyttet den sikkerehedsfejl), personligt ville jeg reinstallere computeren med det samme.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har AVG (købeversion) installeret. Men har geninstalleret maskinen nu. Trængte alligevel til det og så havde jeg ikke andet at give mig til her de sidste dage i ferien 8)


    Nu mangler jeg bare spil :whistling:


    Men læste mig frem til, at der var flere, der havde haft samme problem, som blot havde fjernet de tilhørende filer og registreringsdatabase entries, hvilket jeg så også gjorde. Eller dvs. det gjorde den automatisk, da jeg fjernede det gennem tilføj/fjern. Læste sågar om én, der havde fået det lige efter han havde formateret, hvilket jo er underligt :S Det er vidst en fejl, der kom omkring d. 30 maj, hvorefter fejlen for at rette sig selv har repliceret sig selv indtil en ordentlig opdatering kom.


    Nu er mit spørgsmål så: Jeg har en partition (altså ikke en seperat HD), hvor jeg downloader til og har alle mine filer. Udgør denne en sikkerhedsrisiko når jeg formaterer eller burde det være clean når jeg formaterer system-partitionen?

  • Jeg antager at når du skriver at du har alle dine filer, at det så er data og ikke programmer som du har haft installeret tidligere(de bør i givet fald geninstalleres).
    Helt generelt hvis man er mistænksom på at have haft virus/ubudne gæster, vil det være en god ide at scanne dem med forskellige antivirus programmer.
    At dine data er på en seperat partition kontra en seperat disk, gør ingen forskel.


    Det er helt sikkert ikke rigtigt!


    Hvilken del er ikke rigtigt og hvad baserer du det på? (tag det ikke på den forkerte måde, jeg er bare interesseret i at høre om du ved noget jeg ikke gør)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg antager at når du skriver at du har alle dine filer, at det så er data og ikke programmer som du har haft installeret tidligere(de bør i givet fald geninstalleres).
    Helt generelt hvis man er mistænksom på at have haft virus/ubudne gæster, vil det være en god ide at scanne dem med forskellige antivirus programmer.
    At dine data er på en seperat partition kontra en seperat disk, gør ingen forskel.


    Det er udelukkende data ja. Super :) Jeg har self kørt fuld scanning både før og efter formatering