Windows ME el. Windows 98

  • Jeg ville vælge 98, har kørt med ME indtil for nylig hvor jeg skiftede til 2K.


    ME har tendens til at blive ustabil hvis du begynder at rode med det, eller clocker.


    Kender en del der bruger ME og de er godt tilfreds med det, skal så siges at de kun benytter maskinen til alm. brug, nærmest kun internet og lidt office.

  • jeg kørte også engang winme i stedet for 98. og jeg havde ikke nogle problemer med det. så ved jeg ikke om det var fordi at jeg var så meget inde i winME at jeg kunne tweake mig til at undgå alle de fejl som så mange siger at der er. eller om jeg bare var heldig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LiquID
    Hej!


    Hvad skal jeg vælge???


    Har hørt ME skulle skode vildt - men kan I komme med nogle grunde hvorfor?


    Me "skoder" ikke ! Kun for dem som ikke sætter sig ordentligt ind i hvordan det "funker" og samtidig heller ikke opdaterer det og drivere jævnligt.
    Jeg brugte det i mange år, inden jeg opdaterede til XP Home. Havde kun lidt problemer i starten, indtil jeg fik tweaket det og opdateret drivere + selve ME. Derefter kørte det så at sige perfekt. Meget bedre til spil end 98 og også udemærket til multimedia-ting. 8) MS siger også selv at XP er en finjustering og en optimering af nogle af ME's "grundpiller" på et fundament af en blanding af NT og 2K 8)
    Brugte ind imellem en dansk side som har en hel del om optimering af ME og ja også til XP. Der findes også en hel del andre gode sider, som hjælper dig på vej med at få det til at køre rimelig optimalt. Her er et par stykker:
    http://www.aumha.org/win4/
    http://www.winsupersite.com/showcase/



    Så ta' du roligt ME - det kræver bare lidt "benarbejde" og regelmæssig opdatering. 8)
    Edit: Vil dog lige tilføje at XP er et bedre valg ;)

  • Ja okay, du har så nok være nogle af de heldige som har fået ME til at køre tilfredsstillende! Men, synes stadig ikke at ME holder. Fordi det er jo næsten bare '98 med en masse grafisk s*** lagt på, som i øvrigt kræver en faens masse resourcer og derfor ikke kan anbefales til sløve comps. Det kan godt ske det bare er en meget yderliggående holdning jeg har der, men jeg har altså selv kørt med ME i 1 år eller noget, og jeg oplevede aldrig nogen glæde ved at køre det piece of... :] Og selvom man skulle kunne være istand til at "tweake" ME så meget som det lyder til du har gjort, så holder jeg stadig på at det kun yder det samme som et "almindeligt" NT baseret system.. Min påstand! :)

    Quote

    MS siger også selv at XP er en finjustering og en optimering af nogle af ME's "grundpiller" på et fundament af en blanding af NT og 2K


    Hah :) Så har jeg en grund til ikke at køre XP ;) Der er noget ME indblandet :T


    Ps. Kan ikke forstå alle de "8)" er blandet sammen med noget om ME ;)

  • Me i mange år.
    Har godt hørt rygterne om Me, men jeg harr kørt ME i mange år uden problemer. Eneste problem har jeg oplevet i lokalt netværk, hvor det kune være svært at finde de andre maskiner (men dette galdt også for Win98).
    Bedste anbefaling herfra.
    PS. Win 98 er mindst lige så godt.

  • hvad går der gal!!!! 98 SE skal vælges hvis du vil bruge et DOS baseret O/S... Hvor imod hvis du vælger NT baseret styresystem så gå ikke længere end 2k. Undgå XP så meget som muligt... jeg har aldrig haft andet end probs med XP... ME skal det siges jeg har kørt med det i ca 2 uger så gad jeg ikke det emre pga. bugs...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LiquID
    Hej!


    Hvad skal jeg vælge???


    Har hørt ME skulle skode vildt - men kan I komme med nogle grunde hvorfor?


    Her er nogle af de "grunde" som du efterlyser - leveret af nogle af "eksperterne":


    <Kunne aldrig finde på at give penge for win98 el Me
    <Jeg HADER 98, 98SE og ME.. mage til lorte OS ska man sq lede længe efter
    <ville ikke bruge nogen af dem - holder mig til 2k og Xp
    <ME skal det siges jeg har kørt med det i ca 2 uger så gad jeg ikke det emre pga. bugs
    <Hader ME, og synes det er for latterligt at M$ har forlænget supporttiden for det..


    Virkelig flotte argumenter for hvorfor ME "skoder" :rolleyes:


    Som jeg har skrevet længere oppe, så er ME udemærket til spil - faktisk bedre end 98 - hvis du sætter dig lidt ind i det og opdaterer det og driverne til dit hardware. Og det var jo det du spurgte om - ik' ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af smeaGOLL
    ...indsæt crap her...


    Kravl ind i en ovn og smæk lågen i, få en til at sætte den til grill ved 200 grader, og hyg dig med det.


    Dine kommentarer er dybt latterlige. :dots:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

    Rettet en gang, sidst af engel ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af smeaGOLL
    hvad går der gal!!!! 98 SE skal vælges hvis du vil bruge et DOS baseret O/S... Hvor imod hvis du vælger NT baseret styresystem så gå ikke længere end 2k. Undgå XP så meget som muligt... jeg har aldrig haft andet end probs med XP... ME skal det siges jeg har kørt med det i ca 2 uger så gad jeg ikke det emre pga. bugs...


    enten må det være en pirat eller en fejl 40 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Kravl ind i en ovn og smæk lågen i, få en til at sætte den til grill ved 200 grader, og hyg dig med det.


    Dine kommentarer er dybt latterlige. :dots:


    Ja en meget "klog" dreng :crazyeyes:
    Har også "glimret" sig i en anden tråd: "systemet lukker" :boxed:

  • jeg ville vælge 98 se,og microsoft har også lige forlænget support tiden til 30.juni 2006,så folk der bruger 98-98se-og me kan nu slappe af til denne dato..
    det anslås at der er stadig er 87,5 millioner der bruger windows 98 på verdensplan... 8o


    jeg forestækker dog selv 2k og xp ;)