bærbar fryser efter ssd

  • Har lige købt en SSD harddisk til min nye bærbar
    installationen gik smerte frit med Windows 7 64bit som den også havde før.


    men nu fryser den en gang imellem, et par gange om dagen.


    Sker bare en gang imellem, mest når jeg bare er på nettet. Hvilket jeg bruger min computer mest til.



    MEGA træls.


    nogen der har en god ide til hvad den kan være???
    den kørte fint i den 1uge med den normale harddisk.

  • Prøv at starte med en opdatering af firmware på din SSD. Det er vidst ikke helt unormalt, har selv oplevet noget der ud fra beskrivelsen minder meget om, og her hjalp en firmware opdatering på SSDen, og har ikke haft problemer siden.


    /ask

  • Jeg havde selv lignende problem med min Corsair Force 3. En firmware opdatering af disken har løst problemet nu.


    Det tog godt nok 2-3 forsøg fra Corsair før de fik en ordentlig firmware ud, så kender godt følelsen af at stå med en træls disk. :(


    Alt efter model på disken kan det være at producenten har et forum med en tråd om netop denne model. Det har Corsair fx om Force 3 og problemerne der var med den. Det var der jeg fandt mest brugbar information om netop min model.

  • harddisken er denne her Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"


    har ændret i bios så den køre AHCI mode



    edit: har tjekket hjemme siden, syntes ikke jeg kunne finde noget.

  • Det vigtigste er som sagt at få opdateret BIOS, det har du heldigvis gjort.


    Men det kan også være en god ide at opdatere driveren til din computers SATA controller, det samme gælder bundkortets BIOS.
    Hvis du er i tvivl om noget, kan du meget passende starte med at oplyse mærke og modelnummer på din laptop.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.