Windows 7 til bærbar uden DVD drev?

  • Hey Tweak.dk


    Jeg står over for at skulle geninstallere Windows 7 på to bærbare computere, begge har ingen DVD drev, og den ene er en netbook, hvor backup partitionen ikke virker (har en Windows 7 starter licens). Den anden bærbar har en Windows 7 Home licens.


    Jeg har også en komplet Windows 7 Home licens til min stationær computer, alle 3 licenser er Dansk.


    Ville høre om nogen ved hvordan jeg kan lave to USB installer til de forskellige versioner(helst uden om torrents)?


    //Crow


    EDIT: Har fået lavet en USB installer til Windows 7 Home, mangler nu kun at finde ud af hvordan jeg laver en windows 7 starter installer da jeg ikke har adgang til nogen installer filer :/


    EDIT2:


    Fik løst problemet med min netbook og windows 7 starter, har lavet en lille "guide" til andre der måske står over for samme situation:


    • Kræver en USB pen med 4gb fri plads.
    • Hent programmerne Winrar og Wintoflash
    • Hent en ISO udgave af Windows 7, hvis du ikke har en komplet udgave af windows 7 på dvd(starter findes kun på 32 bit udgaven).
    • extract iso'en eller overfør indholdet af dvden til en mappe.
    • Slet filen "ei.cfg" som ligger i mappen "sources".
    • brug programmet wintoflash(video guide på deres hjemmeside) til at lave en usb installer, og det var det.


    Benytter du denne USB til at installere windows, ville blive bedt om at vælge hvilken version af windows 7 du ville installere, dette ville ske ske i trinnet før du vælger placering.
    Fandt frem til at alle fulde versioner af windows 7 kan laves om til en universal installer, og for "starter" skal det være en 32 bit version.

  • 7 starter disken er ikke sådan til at få fingre i, da den kun udgives til OEMs, så der er torrents faktisk den eneste udvej (det er dog teknisk set lovligt, da du ejer en licensnøgle).


    Et alternativ kan være at installere 7 Home på netbokken eller XP hvis 7 Home ikke er en mulighed

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • 7 starter disken er ikke sådan til at få fingre i, da den kun udgives til OEMs, så der er torrents faktisk den eneste udvej (det er dog teknisk set lovligt, da du ejer en licensnøgle).


    Et alternativ kan være at installere 7 Home på netbokken eller XP hvis 7 Home ikke er en mulighed


    behøver du ik da Digital River har Professional SP1 læggende til gratis download og lovlig da de er Microsoft Partnere.



    Windows 7 Professional SP1-U ISO


    Dansk x86: X17-59891.iso
    Dansk x64: X17-59883.iso



    Windows 7 Professional N SP1-U ISO (Bemærk: N udgaver kommer uden mediekomponenter)


    Danish x86: X17-59318.iso
    Danish x64: X17-59320.iso

  • Fik løst det tidligere i dag.


    Hentede en ældre ISO af windows 7 professional, unpacked den med winrar for så at fjener filen: ei.cfg der ligger i Source mappen, benyttede så programmet wintoflash for at lave en usb installer og vupti så var der lavet en windows 7 universal installer(starter, home, professional og ultimate) :)