FTP Server hjælpe

  • Nu ville jeg gerne have min Qnap TS419U op som private server uden at skulle bruge DDNS. har også prøvet alt det her http://web.qnap.com/pro_features_ftp.asp#ap01 bare ikke lige DDNS.


    Har port forwarding min router og ham der er user. vi har prøvet med 21 som port og 6001 og 31001 men lige lidt hjælp det.


    Enable FTP Service Protocol Type: FTP (standard) yes


    FTP with SSL/TLS (Explicit) no


    Port Number: 6001


    Unicode Support: No


    Enable Anonymous: No


    Vi bruger filezille, jeg kan godt på min computer kom ind men er også på lan med server så :P


    så åber på lidt hjælpe her


    ps. køre windows 7 64bit hvis dette skulle have noget at sige

  • Hvad har du af internet?
    Mange udbydere kræver man har en fast IP for at kunne oprette servere så som FTP servere.


    Desuden skal du nok også forwarde en portrange til passive mode, når du er bag en router.

  • Hvis du fx har SydEnergi ("Waoo!"), så har de som standard lukket for alt fjernadgang til dit lokal netværk :-/

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • jeg har yousee. hvordan får jeg en fast ip så?
    portrange til passive mode? hvad vil dette sige?

    For at få en fast IP skal du kontakte din udbyder, det koster ofte en fast pris på ~10-20 kr pr måned.
    Alternativt kan du benytte dig af en dns som fx no-ip.com.
    Eksempel: Jeg har en server stående derhjemme, og dynamisk IP (ikke fast). For at få adgang til den udefra har jeg oprettet en webadresse hos no-ip.com. På min server har jeg så et program der hvert kvarter fortæller no-ip.com hvad min offentlige IP er - de sørger dermed for at holde den webadresse jeg har opdateret, så den altid peger på min offentlige IP adresse - herefter klarer min router resten.
    Med denne måde skal din kammerat bare kende din webadresse fx ditdomæne.no-ip.org - og bruge denne som serveradressen.


    Der findes to forskellige forbindelsesmetoder: Active og Passive.
    Ved active oprettes der forbindelse via port 21 og den efterfølgende datatransmission sker også her.
    Ved passive oprettes forbindelsen via port 21, men al efterfølgende datatransmission sker i et andet portinterval, fx 6000-6100.


    Tjek hvad din FTP server er sat op til. Hvis det er active, skal du kun åbne port 21. Hvis det er passive ska du åbne port 21 samt portene til datatransmission. - husk at forwarde dem til din Qnap.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra