kasper1233

Gæst

1

lørdag, 5. maj 2012, 15:59

Er det muligt at slå windows automatiske styring af aero theme fra? Jeg har brug for at aero hele tiden er på og windows ikke skifter til basis

2

lørdag, 5. maj 2012, 17:07

sikker på det ik er et program du bruger som ik understøtter "Windows Aero" ?

ved at nogle programmer ska du ind i indstillinger og slå fra at den ik ska slå Windows Aero fra.

kasper1233

Gæst

3

lørdag, 5. maj 2012, 18:17

Nej det er et streaming program, som hedder xsplit. Det har en funktion til at slå aero theme fra, som jeg ikke bruger da computeren sagtens kan klare det, men det mener windows ikke den kan. Problemet er ikke så meget temaet ændre sig, men at jeg mister ca 80% af min fps når den skifter til basic. Hvorfor fps'en bliver så dårlig i basic har jeg ingen ide om, da den jo burde blive bedre, men det har noget med xsplit at gøre.

4

lørdag, 5. maj 2012, 20:29

måske prøve GFX update el. måske en xsplit bug så?

kasper1233

Gæst

5

lørdag, 5. maj 2012, 21:07

Det er xsplit, det ved jeg allerede, men derfor søger jeg stadig en måde til at slå styringen fuldstændig fra

6

lørdag, 5. maj 2012, 21:33

Har selv ledt efter det, og mener ikke jeg fandt noget om det nogen steder :/

7

søndag, 6. maj 2012, 10:00

Går ud fra du har prøvet at slå dette fra i indstillingerne:

kasper1233

Gæst

8

søndag, 6. maj 2012, 16:28

Ja, nævnte det også tidligere.

9

søndag, 6. maj 2012, 17:18

Nej det er et streaming program, som hedder xsplit. Det har en funktion til at slå aero theme fra, som jeg ikke bruger da computeren sagtens kan klare det, men det mener windows ikke den kan. Problemet er ikke så meget temaet ændre sig, men at jeg mister ca 80% af min fps når den skifter til basic. Hvorfor fps'en bliver så dårlig i basic har jeg ingen ide om, da den jo burde blive bedre, men det har noget med xsplit at gøre.

Har du testet ved at sætte temaet til basic, uden at xsplit kører og se om det samme sker?

For hvis det ikke gør, kunne det tænkes at dine problemer ikke stammer derfra, men fra selve xsplit, som jeg kan forstå så optager programmet det der sker på computeren og streamer det til andre.
Det minder ret meget om fraps, i og med at det optager, fraps er ret ressourcekrævende, så man kunne tænke sig at det samme sker når du anvender xsplit.

En anden teori er at droppet i framerate er forårsaget af xsplit som aktiverer noget vsync.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

kasper1233

Gæst

10

søndag, 6. maj 2012, 17:25

Har jo sagt at det er xsplit, som forårsager det. Det var jo derfor jeg bare søgte en mulighed til fuldstændig at slå windows evne til at skifte tema fra.

11

søndag, 6. maj 2012, 17:41

Har jo sagt at det er xsplit, som forårsager det. Det var jo derfor jeg bare søgte en mulighed til fuldstændig at slå windows evne til at skifte tema fra.

Du misforstår hvad jeg har skrevet, min pointe går på at den lavere framerate, kan være et symptom på at xsplit kører og ikke at basic temaet er slået til.

Måden at teste det på, er ved at slå basic temaet til, uden at anvende xsplit, for på den måde at se om det er xsplit der giver problemet, hvis det er det, burde det ikke gøre nogen forskel at slå aero til permanent.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

kasper1233

Gæst

12

søndag, 6. maj 2012, 17:47

Xsplit sluger fps, men det er en bug mellem xsplit og basic theme. På trods af at det burde give bedre performance med basic, så er der en velkendt sammenhæng mellem xsplit og basic, som giver meget lav fps. Det er et stort bugparty med xsplit, som man jo bare må leve med og prøve at finde vej udenom.

Tilsvarende tråde

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Antec ISK110 VESA micro kabinet

Er du også en af dem, der godt kan lide at bygge små computere og være med på den nyeste trend? Så kan dagens
Læs Mere

ASUSTOR AS-5004T

Endnu en ASUSTOR NAS server har fundet vej til Tweak.dk redaktionen, og vi skal i denne omgang have et kig på
Læs Mere

Argon Audio Stream 2

I en tid med DAB-radioer og trådløs streaming af musik kan vi alle få brug for udstyret, der kan koble vores m
Læs Mere

ZyXEL Armor Z1 AC2350 Dual-Band Wireless Gigabit

I en tid, hvor meget handler om grafikkort, mens vi så småt venter på lanceringen af Intels næste chipsetserie
Læs Mere

ASUS ROG Orion Stereo Gaming Headset

Der findes et væld af headsets, og der er et headset til ethvert formål. Hvis du skal have et simpelt, men sta
Læs Mere

Konkurrence: Vind med Tweak.dk og Razer

Så blev vi færdige med Silverstone konkurrencen, og derved er vi nu klar til at sætte gang i endnu en konkurre
Læs Mere

Vi har kigget lidt på Windows 10

Her på redaktionen kan vi nu informere jer om, at minimum to af vores aktive testfolk har installeret Windows
Læs Mere

Ren Windows 10 installation mulig efter opgradering

Som tingene står lige nu, ser vi rigtig mange derude i forums og på sociale medier, som gerne vil vide, om det
Læs Mere

Microsoft tillader blokering af opdateringer i Windows 10

Microsoft har med Windows 10 taget endnu et skridt hen imod at gøre det muligt for brugerne at have 100 procen
Læs Mere

Nye Skylake-processorer kommer måske i begrænset oplag

Intel er som bekendt på vej med deres nye Z170 chipset og dertilhørende Skylake-processorer, men noget tyder p
Læs Mere

Bethesda melder alt udsolgt af Fallout 4 Pip-Boy Edition

Den 10. november udkommer spillet Fallout 4, og studiet bag spillet, Bethesda, har i lang tid annonceret, at d
Læs Mere

Sådan kan du hente Windows 10 med det samme

Hvis du sidder spændt og venter på, at Microsoft lukker op for, at du kan komme til at hente Windows 10, så ha
Læs Mere

Her er GIGABYTEs nye Twin Turbo GTX 970 grafikkort

GIGABYTE, der er en særdeles velkendt producent her på Tweak.dk, har præsenteret et ret så spændende grafikkor
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.