Slå windows styring af aero theme fra

  • Er det muligt at slå windows automatiske styring af aero theme fra? Jeg har brug for at aero hele tiden er på og windows ikke skifter til basis

  • sikker på det ik er et program du bruger som ik understøtter "Windows Aero" ?


    ved at nogle programmer ska du ind i indstillinger og slå fra at den ik ska slå Windows Aero fra.

  • Nej det er et streaming program, som hedder xsplit. Det har en funktion til at slå aero theme fra, som jeg ikke bruger da computeren sagtens kan klare det, men det mener windows ikke den kan. Problemet er ikke så meget temaet ændre sig, men at jeg mister ca 80% af min fps når den skifter til basic. Hvorfor fps'en bliver så dårlig i basic har jeg ingen ide om, da den jo burde blive bedre, men det har noget med xsplit at gøre.

  • Det er xsplit, det ved jeg allerede, men derfor søger jeg stadig en måde til at slå styringen fuldstændig fra

  • Har selv ledt efter det, og mener ikke jeg fandt noget om det nogen steder :/

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nej det er et streaming program, som hedder xsplit. Det har en funktion til at slå aero theme fra, som jeg ikke bruger da computeren sagtens kan klare det, men det mener windows ikke den kan. Problemet er ikke så meget temaet ændre sig, men at jeg mister ca 80% af min fps når den skifter til basic. Hvorfor fps'en bliver så dårlig i basic har jeg ingen ide om, da den jo burde blive bedre, men det har noget med xsplit at gøre.


    Har du testet ved at sætte temaet til basic, uden at xsplit kører og se om det samme sker?


    For hvis det ikke gør, kunne det tænkes at dine problemer ikke stammer derfra, men fra selve xsplit, som jeg kan forstå så optager programmet det der sker på computeren og streamer det til andre.
    Det minder ret meget om fraps, i og med at det optager, fraps er ret ressourcekrævende, så man kunne tænke sig at det samme sker når du anvender xsplit.


    En anden teori er at droppet i framerate er forårsaget af xsplit som aktiverer noget vsync.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har jo sagt at det er xsplit, som forårsager det. Det var jo derfor jeg bare søgte en mulighed til fuldstændig at slå windows evne til at skifte tema fra.

  • Har jo sagt at det er xsplit, som forårsager det. Det var jo derfor jeg bare søgte en mulighed til fuldstændig at slå windows evne til at skifte tema fra.


    Du misforstår hvad jeg har skrevet, min pointe går på at den lavere framerate, kan være et symptom på at xsplit kører og ikke at basic temaet er slået til.


    Måden at teste det på, er ved at slå basic temaet til, uden at anvende xsplit, for på den måde at se om det er xsplit der giver problemet, hvis det er det, burde det ikke gøre nogen forskel at slå aero til permanent.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Xsplit sluger fps, men det er en bug mellem xsplit og basic theme. På trods af at det burde give bedre performance med basic, så er der en velkendt sammenhæng mellem xsplit og basic, som giver meget lav fps. Det er et stort bugparty med xsplit, som man jo bare må leve med og prøve at finde vej udenom.