YouTube er grim i Firefox, men hvorfor?

  • Heysa.


    Jeg har et problem med Firefox.
    Jeg har opdaget at YouTube videoer faktisk ikke er så pæne som de burde være.


    Jeg sad og så et 1080p klip, og smækker det så op i fuldskærm, og ser at det er temmelig
    pixeleret.


    Jeg prøver så at afspille samme klip, også i 1080p i Internet Explorer, og forskellen er tydelig:


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/052012/YouTube_Problem_big_thumb.jpg]
    Klik på billedet for at se det i fuld størrelse.


    Det mærkelige er at det ikke kun er videoen der er grimmere, men også selve afspilleren, som
    det ses på det nederste billede hvor man kan vælge opløsning.


    Hvorfor hulen er det sådan, og hvordan får jeg det fixet?

  • Nå, der var jeg nok lige hurtig nok til at skrive et indlæg herinde..
    Løsningen er fundet.


    Det viser jeg paradoksalt nok, at det var et 'YouTube High Definition' addon,
    der skulle tvinge YouTube til altid at afspille videoer i højeste kvalitet. 8|


    Så nu er det fjernet, og så er videoerne igen lige så pæne som i de andre internetbrowsere.

  • Hvis du hopper på HTML5 betaen kan du tilmed se film i 60 FPS ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Super..
    Det er hermed gjort. :)


    [EDIT]
    Det er så bare ikke så fedt når videoerne loader mega langsomt.
    Tror lige jeg slår det tilbage igen.


    har nu ikke det store problem med load tider og HTML5 - men man skal huske at videoer fra Youtube Partners og dem med reklamer i ikke bliver vist i HTML5 endnu, så der er man tilbage i Flash.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Loader langsomt? Har jeg nu ikke været ude for 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den gjorde det bare på 5 forskellige 1080p videoer.
    Med html5 kunne jeg få lov at se et par sekunder, og så skulle den loade ca. 5 sekunder,
    før jeg igen kunnse et par sekunder.
    Slog jeg html5 fra loadede den fint hurtigt uden stop eller noget.
    Og har trods alt en 100mbit forbindelse, så burde ikke være der skoen klemmer.


    Men kan da være jeg skulle prøve at give html5 en chance igen i morgen.