Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 27. april 2012, 21:14

Hej.

Jeg har en dedicated server (VPS) som jeg gerne vil have både windows og linux på.

Lige nu har den Ubuntu installeret. Så jeg ville høre om det er muligt at oprette en ny partition og installere windows? Og i så fald, kan det køre på samme tid?

Jeg bruger linux delen som seedbox, og den nye windows del skal bruge til at hoste en game server.

2

fredag, 27. april 2012, 22:02

Først og fremmest, hvis det er en VPS, er det ikke en dedikeret server, da selve hardwaren ikke KUN kører dit OS(selve hardwaren kører noget virtualiserings software, som kører en masse virtuelle maskiner, deriblandt din).

Umiddelbart burde det kunne lade sig gøre(i hvert fald i teorien), men det er ikke nødvendigvis nemt, eller sikkert at det kan lade sig gøre i praksis(teknologi begrænsninger eller policy begrænsninger hos din udbyder).

Først og fremmest bør du nok finde ud af hvilken hypervisor (virtualiserings teknologi) der bliver anvendt, samt finde ud af hvor mange ressourcer du har til rådighed.
Det er ikke al virtualiserings software der virker sammen med Windows og Windows kræver også en del ressourcer.

Hvis du skal køre Windows ved siden af din ubuntu installation på samme tid, skal du installere noget virtualiserings software på din ubuntu server installation, så du kan anvende din nuværende VPS som host maskine.
Det vil altså sige at du "nester" virtualiseringen(da din nuværende VPS fungerer som både vps client og vps host), igen det er ikke sikkert at du kan gøre det og umiddelbart er det heller ikke noget der lyder som en god ide.

Alt i alt, er det noget værre rod, er der ikke en server til linux til det spil?

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

fredag, 27. april 2012, 22:47

Tak for dit svar.

Det er en server hosted hos www.ovh.fr eller www.kimsufi.fr

Ja, det lyder godt nok besværligt. Det skal enten være Mac OS X eller Windows, da det skal bruges til en WoW private server.
Jeg har en applikation til at reinstallere forskellige OS på serveren, så der kan jeg skifte OS så tosset jeg vil.

Men så må man vel priotere hvad man helst vil have ;)

Great White Shark

Vi skal i dag teste et komplet system, der er "Powered by MSI" for at bruge deres egne ord, og leveret af et d
Læs Mere

FSP Mini USB charger

FSP er kendt for deres strømforsyninger af superhøj kvalitet og styrke. De er begyndt at lave tilbehør, som og
Læs Mere

Little Big Planet 3 - PlayStation 4

Little Big Planet 3 er den første af sin serie der gør indtog på Playstation 4. Spillet er denne gang lavet a
Læs Mere

AMD Radeon R9 Fury X

Seneste skud på stammen i AMD's Radeon R9 serie er landet på Tweak.dk redaktionen, og det er med stor glæde og
Læs Mere

ASUS Strix R7 370 DirectCU II 4 GB

Så er det blevet tid til, at vi skal se på det første grafikkort i Radeon R7 300 grafikkort serien. ASUS har n
Læs Mere

Cherry MX Board 6.0 mekanisk tastatur

Det er med stor glæde, at Tweak.dk nu kan præsentere jer for en helt ny producent i vores repertoire. Vi har i
Læs Mere

ASUS Strix R9 380 DirectCU II 2 GB

Endnu et grafikkort i Radeon R9 300-serien er landet på Tweak.dk redaktionen, og denne gang skal vi kaste blik
Læs Mere

MSI GTX 980 Ti Gaming 6G

Så blev det Tweak.dks tur til at have NVIDIA GeForce GTX 980 Ti på testbænken, og i dagens test har MSI været
Læs Mere

GIVEAWAY! Kæmpe SilverStone konkurrence på Tweak.dk!

Så, vores damer og herrer. Nu er det med at være fiks på fingrene, for nu er det med at deltage i vores store
Læs Mere

Her er forskellene på Windows 10 versionerne

Den 29. juli 2015 udkommer Microsofts nye operativsystem Windows 10, og det sker med fire forskellige udgaver
Læs Mere

Fury X har ikke vendt skuden for AMD

Det var AMD's håb, at Fury X, deres første nye grafikkort i næsten to år, kunne vende den finansielle skude, m
Læs Mere

Så er Xbox Summer Sale i gang

Fra i morgen og en uge frem søsætter Microsoft deres Xbox Summer Sale, hvor der er nogle seriøse rabatter at h
Læs Mere

DOOM 4 vil ikke tage sig selv så seriøst

id Software og førende producer af DOOM, Marty Stratton, har udtalt, at det nye DOOM spil ikke vil tage sig se
Læs Mere

Rygte: Sony Xperia Z5 kommer til september

Så er der gang I den på rygtebørsen, og et af de varmeste rygter vil vide, at vi i september kan stifte bekend
Læs Mere

Så er der blær med NVIDIA Hairworks

Hairworks er den teknologi, som Nvidia bruger til at simulere pels og hår i spil. Her er en lille demo, som er
Læs Mere

Se vores unboxing af Great White Shark!

Så er det igen blevet unboxingtid her på Tweak.dk, og denne gang kigger vi på et sandt gamingmonster, der er k
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.