I tvivl om gratis anti-virus programmer

  • Jeg har nu kørt prøve versionerne af Kaspersky, Bullguard og ESET, og de
    er alle virkelig gode. Jeg har bare ikke råd til at købe et af dem nu,
    da jeg er på SU, og ikke har ret mange penge tilbage, når regningerne er
    betalt.


    Derfor tænker jeg på et gratis anti-virus program. Jeg
    kender til avast og AVG. Kan se, at der er mange flere, som har AVG frem
    for avast. Men har også hørt at AVG kun har en smartere grænseflade,
    hvor avast har bedre funktioner. Men jeg ved det ikke. Er meget i tvivl.
    Der er sikkert også andre gratis anti-virus end dem jeg nævner, som I
    kender. Tog bare de mest populære. Men der må gerne være nogle af de
    samme basis funktioner, som f.eks. i Kaspersky. Altså virus beskyttelse,
    spyware, malware, trojanske heste og firewall osv. Altså hvis nogle
    gratis virus programmer har alle disse.


    Men håber I vil komme med jeres bud.


    Har
    dog hørt, at det enten var avast eller avg, som kunne være besværligt
    at afinstallere igen. Jeg synes, det er virkelig irriterende, hvis et
    program er svært at afinstallere, så det skal også være let at
    afinstallere igen, når jeg en gang får råd til at investere i Kaspersky.

  • Det er mig, som har skrevet ovenstående indlæg. Kunne ikke finde login knappen, da jeg ville skrive det. Men fandt den bagefter, jeg havde skrevet det ^^

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • well det jeg normalt anbefaler er at man bare installere Microsoft Security Essentials også bruger lidt fornuft når man er på nettet og henter ting. Så går det normalt ganske fint.
    Alle de gratis programmer der er virker helt fint og er til at stole på, forskellen kommer i at opgraderinger til betalte programmer normalt tilføjer flere funktioner. Dette finder jeg ikke altid helt nødvendigt, da mange af de ekstra ting man betaler for, kan man også få med andre gratis tools.


    Ud fra min erfaring er MSE klart noget af det nemmeste at have med at gøre, selv min mor kan finde ud af at bruge det :)) Microsoft har virkelig gjort noget ud af at gøre deres program nemt. Det kunne mange andre godt lære af.
    Dog er det bedste man kan have med på nettet, en sund fornuft :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg vil også helt klart anbefale Microsoft Security Essentials, og så lidt almindelig sund fornuft når man surfer på nettet.
    Det er gratis, og så bruger det stort set ingen ressourcer.

  • tag Microsoft Security Essentials det er helt klart det bedste sikkerheds program jeg har haft, har ikke haft en virus nogen siden (i to år)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Bruger selv Avast og bruger det på alle PC'er jeg kommer i nærheden af..


    Har ikke prøvet MSE, men AVG er bestemt ikke mig.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg bruger MSE på alle mine Windows maskiner, og kan kun varmt anbefale det.
    Det er nemt, ligetil og ganske effektivt også - og så integrerer det i sagens natur fantastisk med Windows.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Brucer MSE og Avast på Htpc og desktop. Begge er gode programmer. AVG gider jeg ikke længere benytte, da jeg synes det føles som om det bruger mere af pcens resourcer .

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • bruger også avast på alt og alle :razz: ... nemt og effektivt og ja, gratis

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Bruger som flere her MSE..


    Da jeg læste tråden igennem startede jeg en hurtig skan, da den mente der var tid.. Ca. 1 minut efter havde den kørt knap 90.000 elementer igennem og var færdig :)


    Det kunne Bullguard ikke med deres hurtig skan, den tog gerne 10 minutters tid om at skanne samme antal elementer..


    Er sgu enlig glad for at jeg skiftede væk fra det :)


    Også er jeg imponeret over at Microsoft faktisk har formået at lave en så simpel men god anti-virus, hvis man ser på deres tidligere modeller de har haft :P