Jeg har nu kørt prøve versionerne af Kaspersky, Bullguard og ESET, og de
er alle virkelig gode. Jeg har bare ikke råd til at købe et af dem nu,
da jeg er på SU, og ikke har ret mange penge tilbage, når regningerne er
betalt.
Derfor tænker jeg på et gratis anti-virus program. Jeg
kender til avast og AVG. Kan se, at der er mange flere, som har AVG frem
for avast. Men har også hørt at AVG kun har en smartere grænseflade,
hvor avast har bedre funktioner. Men jeg ved det ikke. Er meget i tvivl.
Der er sikkert også andre gratis anti-virus end dem jeg nævner, som I
kender. Tog bare de mest populære. Men der må gerne være nogle af de
samme basis funktioner, som f.eks. i Kaspersky. Altså virus beskyttelse,
spyware, malware, trojanske heste og firewall osv. Altså hvis nogle
gratis virus programmer har alle disse.
Men håber I vil komme med jeres bud.
Har
dog hørt, at det enten var avast eller avg, som kunne være besværligt
at afinstallere igen. Jeg synes, det er virkelig irriterende, hvis et
program er svært at afinstallere, så det skal også være let at
afinstallere igen, når jeg en gang får råd til at investere i Kaspersky.
well det jeg normalt anbefaler er at man bare installere Microsoft Security Essentials også bruger lidt fornuft når man er på nettet og henter ting. Så går det normalt ganske fint.
Alle de gratis programmer der er virker helt fint og er til at stole på, forskellen kommer i at opgraderinger til betalte programmer normalt tilføjer flere funktioner. Dette finder jeg ikke altid helt nødvendigt, da mange af de ekstra ting man betaler for, kan man også få med andre gratis tools.
Ud fra min erfaring er MSE klart noget af det nemmeste at have med at gøre, selv min mor kan finde ud af at bruge det Microsoft har virkelig gjort noget ud af at gøre deres program nemt. Det kunne mange andre godt lære af.
Dog er det bedste man kan have med på nettet, en sund fornuft
Jeg vil også helt klart anbefale Microsoft Security Essentials, og så lidt almindelig sund fornuft når man surfer på nettet.
Det er gratis, og så bruger det stort set ingen ressourcer.
Jeg bruger MSE på alle mine Windows maskiner, og kan kun varmt anbefale det.
Det er nemt, ligetil og ganske effektivt også - og så integrerer det i sagens natur fantastisk med Windows.
MacBook Pro 15" OS X Mountain Lion PowerMac G4 Cube OS X Tiger Stationær Windows 8 Pro Server Windows Server 2012 Internet Yousee 50/5 Mbit
----------------------------------- Websitehttp://www.gruset.dk - WordPress Websitehttp://www.gruset.com - Drupal
Brucer MSE og Avast på Htpc og desktop. Begge er gode programmer. AVG gider jeg ikke længere benytte, da jeg synes det føles som om det bruger mere af pcens resourcer .
Da jeg læste tråden igennem startede jeg en hurtig skan, da den mente der var tid.. Ca. 1 minut efter havde den kørt knap 90.000 elementer igennem og var færdig
Det kunne Bullguard ikke med deres hurtig skan, den tog gerne 10 minutters tid om at skanne samme antal elementer..
Er sgu enlig glad for at jeg skiftede væk fra det
Også er jeg imponeret over at Microsoft faktisk har formået at lave en så simpel men god anti-virus, hvis man ser på deres tidligere modeller de har haft