Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

mindusen12

Gæst

1

tirsdag, 3. april 2012, 23:17

Hej

Jeg anvender ofte remote desktop til at styre min computer derhjemme, når jeg er andet sted.
Her anvender jeg Wake on Lan for at spare lidt på strømmen, idet jeg ikke skal have hjemmecomputeren tændt hele tiden.

Dette fungerer perfekt, men nu har jeg indsat endnu et drev i PC'en. Begge drev har en Windows 7 installation. Jeg vil godt kunne starte begge drev op (selvfølgelig ikke samtidigt).

Som det er nu er det altid den disc som har højeste prioritet i boot manager ved opstart, der starter. Men hvordan får jeg startet den anden?.

Det lækreste kunne være at sende en WoL magisk pakke, hvori drevet er specificeret. Dette tror jeg dog ikke er muligt, så et andet godt alternativ kunne være altid at lade den starte op på den disc der nu har højeste prioritet og herfra manuelt genstarte samtidig med at den får besked på at starte den anden disc op istedet.
Lidt ala når man rebooter sin Macbook fra OSX og til Windows 7 eller omvendt med bootcamp. her behøver man heller ikke at vælge disc manuelt ved opstart.

Hvordan kan dette lade sig gøre med windows til windows? hvor installationerne ligger på hver sin disc.

Mvh Mikkel

2

onsdag, 4. april 2012, 20:40

Det kan ikke lade sig gøre.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | EVGA GTX 280
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

3

onsdag, 4. april 2012, 23:48

Det kán lade sig gøre...sådan da. Du kan ændre i bootprofilen på det Windows som der default bootes til - så at den viser en default menu hvor dit "Magic Packet" Operativsystem er det der er default.

Dette påvirker dog kun at du booter til ét specifikt system - ikke valgmuligheder. Ellers må du ud i en bootloader af en art som understøtter SSH. Sikkert noget guf for Linux nørder. ^^

mindusen12

Gæst

4

torsdag, 5. april 2012, 21:09

Tænkte nok det ikke kunne lade sig gøre at sende informationen med i den magiske pakke.

Men når den er bootet op i windows og man har fået adgang med Remote Desktop, så burde det da være muligt manuelt at genstarte windows og specificerer at den skal boote på den anden disc ved opstart, men hvordan ved jeg ikke..

Er der nogle der ved hvordan man kan vælge hvilken disc der skal bootes på ved opstart inden man genstarter?

Eller er det muligt at ændre bios boot order fra windows?

Tilsvarende tråde

Benyttede tags

Boot drev, Wake on Lan

Seneste tests og artikler

0

Logitech K830 Wireless Keyboard

Tweak.dk kaster i dag et kriti
Læs Mere

1

Logitech G402 Hyperion Fury Gaming Mouse

Det er os en stor fornøjelse a
Læs Mere

0

Enermax Hot-swap og Harddisk Enheder

I denne test skal vi ikke kun
Læs Mere

0

be quiet! Straight Power 10 - 600 watt

Du kender garanteret den tyske
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AMD med ny Catalyst 14.9 WHQL driver

AMD har frigivet en ny Catalys
Læs Mere

0

Microsoft har annonceret Windows 10

Microsoft tog de fleste på sen
Læs Mere

3

Buet SD590C LED skærm fra Samsung

Samsung er kommet med deres ny
Læs Mere

1

AMD Tonga får 384 bit hukommelses interface

AMDs kommende Tonga chip får e
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.