Wow og Ati cf app profiler.

  • Jeg ville lige høre om når man kører med cf setup's, og den seneste Ati App Profile fra ati, om så catalyst driverne selv aktiver cf profiler for de spil der er lavet en profil til.


    som i kan se på mit screen shot er der det der hedder amd crossfire tilstandfor 3d programmer, der under kan man vælge brug amd prædefineret profil, derunder er det en del profiler og da jeg spiller wow lidt, ville jeg høre om ati catalyst driveren selv vælger wow profilen selv når jeg starter wow eller om man skal gøre det selv? og gør den det ved alle spil selv eller skal man også der selv aktivere det?

  • Ja den skulle gerne selv vælge profilerne, det er i hvert fald hvad jeg oplever. Så lige til wow og crossfire, du får ingen fps ud af flere grafikkort i wow

  • nej det har jeg desværre set...faktisk er min fps lidt bedre med cf slået fra.


    men det sjove er mine fps i 25 mans raid er mange gange under boss fights mellem 20-40, og det synes jeg er for lidt i forhold til det system jeg har.


    mine pc specs :


    sus Maximus Extreme-z [Bios 1004]
    Intel I7 2700k 3,5 Ghz [Kølet af Arctic Cooling Freezer XTREME Rev. 2]
    16 Gb Ddr 3 Ram
    Xfx 6990 4 Gb [Crossfire]
    Xfx 6990 4 Gb [Crossfire]
    Silverstone St 1500W Psu
    2x WD raptor 600gb [Raid 0]
    3x 1500 Gb [Lager]
    1 x Dvd nec Drænder 16x


    det skal dog siges intet der oc pt, jeg venter på at få råd til et nyt kabinet så min vilde Alpenföhn K2 CPU-Kühler - 120/140mm køler kan komme på og jeg kan overclocke den spand her.


    men at wow kører med så lidt fps fatter jeg hat af.

  • wow kører med så lidt fps fatter jeg hat af.


    Sidst jeg checkede var WoW stadigvæk dårligt optimeret og høje FPS kan være svære at opnå - selv med utroligt stærke maskiner.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Sidst jeg checkede var WoW stadigvæk dårligt optimeret og høje FPS kan være svære at opnå - selv med utroligt stærke maskiner.


    Mansen har helt ret


    Du har mere end rigelig power at at spille alle spil, som er fremme i dag. Problemet ligger i WOW og hvordan spillet er bygget op.
    WOW er næsten 100% CPU afhængig og vægter ikke dit GFX ret meget, så om du bruger crossfire eller ikke betyder ikke en dyt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ved godt wow er cpu afhængdig, men da jeg prøvede at oc min maskine for 2 måneder siden til 4.5 ghz med den lidt dårlige køler jeg bruger nu, synes jeg ikke wow gav noget rigtig stort skub i fps.

  • Jeg har selv en 2500K (som skulle være omtrent lige så god som en 2600K da spil ikke bruger i7 features) og jeg har aldrig fået 60FPS end sige 30FPS i raid situationer med mine normale settings. :thumbdown:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Wow kan ikke engang bruge begge kerne på et dual kort som 6990. Der var en masse om det med gtx 295, og at slå sli fra så den kun brugte 1 kerne gav flere fps.

  • ved i så om der er et program der kan slå nr 2 kerne fra..så man kan slå den til og fra når man vil..for en af mine kammerater har samme setup som mig bare med 2x 6970 kort i stedet, når han spiller wow bruger han ikke cf..og hans fps ligger ikke under 50 fps selv i 25 mans raid.

  • Tror du bliver nød til at tage det ene kort ud og slå crossfire fra. Medmindre der er en setting til at slå crossfire fra på hvert kort.